SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Zasady komunikacji biznesowej - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Zasady komunikacji biznesowej
Kod przedmiotu 04.2-WE-BEP-ZKB
Wydział Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki
Kierunek Biznes elektroniczny
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Rozwój umiejętności i kompetencji w zakresie komunikacji społecznej/interpersonalnej z klientem w środowisku wirtualnym.

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

Społeczeństwo informacyjne. Kompetencje komunikacyjne. Kompetencje informacyjne.

Komunikacja. Komunikacja werbalna, niewerbalna, pisemna. Elementy procesu komunikowania. Bariery komunikacyjne i sposoby ich pokonywania. Warunki skutecznej komunikacji, błędy w komunikowaniu się z klientem lub kontrahentem. Autoprezentacja - zasady skutecznej autoprezentacji, autoprezentacja w miejscu pracy.

Środki komunikacyjne. Komunikacja poprzez sieć. Computer mediated communication. Bariery w komunikacji sieciowej. Netykieta.

Rola słowa pisanego w skutecznej komunikacji. Efektywne konstruowanie e-maili.

Technologie informacyjne i komunikacyjne. E-komunikacja w organizacji. E-komunikacja firm z urzędami.

Metody kształcenia

case-study, gry dydaktyczne, burza mózgów, prezentacja, praca w grupach, dyskusjach, metoda projektu, zajęcia praktyczne

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich ćwiczeń laboratoryjnych, przewidzianych do realizacji w ramach programu laboratorium.

Literatura podstawowa

  1. Garret P., Dennis S.: Efektywna komunikacja pisemna w biznesie,  K.E. Liber, Warszawa, 2004
  2. Materiały szkoleniowe i informacyjne na Platforma Wspieramy e-Biznes – web.gov.pl
  3. Witryna internetowa Business Email Etiquette, http://www.businessemailetiquette.com/
  4. Hambridge S.: Netiquette Guidelines, Intel Corp., 1995, http://www.ietf.org/rfc/rfc1855.txt
  5. Carnegie D.: Jak doskonalić umiejętność skutecznej komunikacji, StudioEMKA, Warszawa, 2013
  6. Pomoc kontekstowa i materiały informacyjne narzędzi/platform informacyjno-komunikacyjnych dedykowanych do wykorzystania w e-biznesie
  7. Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej – epuap.gov.pl
  8. Witryna internetowa Ministerstwa Cyfryzacji i Administracji, zakładka e-Usługi, https://mac.gov.pl/e-uslugi
  9. Ustawa z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Dz.U. z 2002r. nr 144, poz. 1204, Internetowy system aktów prawnych, http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20021441204
  10. Dziennik Ustaw Poz. 1030, Warszawa, dnia 15 lipca 2016 r., w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną
  11. Leary M.: Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, GWP, Gdańsk, 2003
  12. Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K.: Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, PWN, Warszawa, 2007

Literatura uzupełniająca

  1. Hamilton Ch.: Skuteczna komunikacja w biznesie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2011
  2. Holliday M.: Coaching, mentoring i zarządzanie. Jak rozwiązywać problemy i budować zespół, Helion, Gliwice, 2006

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 26-04-2017 15:20)