SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Konstrukcja obiektów ziemnych |
Kod przedmiotu | 06.4-WI-ISD-kon.ob.ziemn.02W-W-S15_pNadGen0MEE6 |
Wydział | Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska |
Kierunek | Inżynieria środowiska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr letni 2017/2018 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Projekt | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Przekazanie podstawowej wiedzy o konstrukcjach, projektowaniu, wykonawstwie i eksploatacji obiektów ziemnych, ich roli gospodarczej i społecznej, a także - wpływie tych obiektów na środowisko przyrodnicze.
Formalne: zaliczenie przedmiotów - Hydrologia, Mechanika płynów, Mechanika gruntów, Ochrona wód.
Nieformalne: brak.
Program wykładów: Grunt jako materiał konstrukcyjny. Ziemne budowle hydrotechniczne. Zapory ziemne oraz obwałowania rzek i kanałów: rodzaje, typy i elementy konstrukcji. Zasadność budowy zbiorników przeciwpowodziowych i obwałowań rzek. Filtracja przez podłoże i korpus zapory (wału). Uszczelnienia hydrotechnicznych obiektów ziemnych. Materiały ziemne i geosyntetyki stosowane w konstrukcjach oraz technologie ich wbudowywania. Stateczność konstrukcji – przypadki i metody sprawdzania stateczności. Awaryjne zabezpieczenia, doraźna, odbudowa i modernizacja uszkodzonych budowli.
Program ćwiczeń projektowych: Koncepcja budowy zapory ziemnej z materiałów miejscowych, uwzględniająca: lokalizację, poziom piętrzenia, typ zapory, klasę obiektu i przepływy charakterystyczne. Opracowanie schematów i wykonanie obliczeń projektowych.
Metody podające: wykład problemowy i konwersatoryjny.
Metody poszukujące: ćwiczeniowo – praktyczne: metoda projektu.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Projekt: podstawą zaliczenia ćwiczeń projektowych jest: obecność na wszystkich zajęciach, przygotowanie się do każdych zajęć, opracowanie i oddanie w terminie koncepcji budowy zapory ziemnej z materiałów miejscowych, uwzględniającej: lokalizację, poziom piętrzenia, typ zapory, klasę obiektu i przepływy charakterystyczne.
Wykład: podstawą zaliczenia wykładu są pozytywne wyniki kontroli wiadomości przeprowadzonej w formie ustalonej z prowadzącym zajęcia na początku wykładów (kolokwium zaliczeniowe, test, odpowiedź ustna). Skala ocen: Uzyskane punkty/Ocena: 0 – 50%/ niedostateczny; 51 – 60%/ dostateczny; 61- 70%/dostateczny plus; 71 – 80%/ dobry; 81 -90%/ dobry plus; 91 -100%/ bardzo dobry.
Podstawą ustalenia oceny końcowej jest średnia ważona uzyskana przez dodanie: 0,6 oceny z wykładu oraz 0,4 oceny z ćwiczeń projektowych. Średnią ważoną zaokrągla się do dwóch miejsc po przecinku. Ocena końcowa ustalona jest na podstawie średniej ważonej zgodnie z zasadą: poniżej 3,24 – dostateczny, od 3,25 do 3,74 – dostateczny plus, od 3,75 do 4,24 – dobry, od 4,25 do 4,74 – dobry plus, od 4,75 – bardzo dobry.
brak
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Sylwia Myszograj, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 03-02-2019 18:13)