SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Rysunek odręczny II |
Kod przedmiotu | rys.01_pNadGenPUVR3 |
Wydział | Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska |
Kierunek | Architektura |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera architekta |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
1. Celem w zakresie wiedzy jest: poszerzenie wiedzy o rysunku na przykładzie prac wybitnych malarzy i architektów.
2. Celem w zakresie umiejętności jest: rozwinięcie umiejętności posługiwania się różnymi rodzajami rysunku, w zależności od sytuacji np. syntetyczny szkic koncepcyjny, czy budowanie nastroju przy pomocy światłocienia oraz różnorodnych faktur i materii.
3. Celem w zakresie kompetencji personalnych i społecznych jest: rozwinięcie umiejętności prezentowania i uzasadniania własnych interpretacji kompozycji ustawionych w pracowni, oraz architektury rysowanej w plenerze, a także wyrobienie potrzeby zarówno dyskusji, jak i sztuki swobodnego dzielenia się wrażeniami na temat własnych prac oraz prac swoich kolegów.
Formalne:
Uzyskanie pozytywnej oceny z przedmiotu: Rysunek Odręczny I.
Nieformalne:
Umiejętność prawidłowej interpretacji zadania z uwzględnieniem kierunków, proporcji, wzajemnych relacji form w obserwowanym zjawisku, a także różnic w natężeniu światła, oraz niuansów materii na różnorodnych powierzchniach. Znajomość szkiców i rysunków wybitnych architektów.
Program laboratorium:
1. Na podstawie zaproponowanego układu różnych form /pracownia/ narysować interpretację własną tej kompozycji, uwzględniając przestrzeń, proporcje, różnice w natężeniu światła i cienia, a także rodzaje faktur oraz materii.
2. Znaleźć w plenerze obiekty architektury zabytkowej oraz współczesnej i wykonać serię szybkich szkiców, dokonując syntezy określonego problemu, a na podstawie wybranego szkicu opracować temat na dużym formacie podkreślając charakter i klimat obiektów.
3. Na podstawie martwej natury /pracownia/ narysować dwie kompozycje: statyczną i dynamiczną, akcentując elementy układu podkreślające charakter danego opracowania oraz wykorzystując bogactwo faktur i materii.
4. Wyszukać w plenerze obiekty architektoniczne i narysować dwie kompozycje podkreślając przy pomocy zaobserwowanych faktur i materii różne aspekty światła w architekturze: prześwit / zaułek.
Metody podające: zaprezentowanie szkiców i rysunków wybitnych twórców oraz wybór prac studentów (Galeria Sztuki KAiU UZ).
Metody poszukujące: studium martwej natury w pracowni, szkice w plenerze.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Laboratorium:
Student rozwinął wiedzę o rysunku na przykładzie prac wybitnych malarzy i architektów.
Na podstawie zaproponowanego układu różnych form, narysował własną interpretację tej kompozycji, uwzględniając przestrzeń, proporcje, różnice w natężeniu światła i cienia, a także rodzaje faktur oraz materii.
Znalazł w plenerze obiekty architektury zabytkowej oraz współczesnej i wykonał serię szybkich szkiców, dokonując syntezy określonego problemu. Następnie przy pomocy wybranego szkicu opracował zadanie na dużym formacie, podkreślając charakter i klimat obiektów.
Na podstawie martwej natury narysował dwie kompozycje: statyczną/dynamiczną, akcentując elementy układu podkreślające charakter danego opracowania oraz wykorzystując bogactwo faktur i materii.
Wyszukał w plenerze obiekty architektoniczne i narysował dwie kompozycje podkreślając przy pomocy zaobserwowanych faktur i materii różne aspekty światła w architekturze: prześwit / zaułek.
Ma twórcze podejście do własnej interpretacji martwej natury ustawionej w pracowni, oraz architektury rysowanej w plenerze, a także swobodnie dyskutuje i dzieli się wrażeniami na temat własnych prac oraz prac swoich kolegów.
"O duchowości w sztuce" Wasyl Kandyński
“Sens sztuki” Herbert Read
„Martwa natura z wędzidłem" Zbigniew Herbert
„Labirynt nad morzem" Zbigniew Herbert
"ARTEON" magazyn o sztuce współczesnej, miesięcznik
"ARTLUK" magazyn o sztuce współczesnej, kwartalnik
„CZAS KULTURY” pismo społeczno-kulturalne, dwumiesięcznik
"Culture.pl" portal poświęcony polskiej kulturze
Zmodyfikowane przez dr Małgorzata Czerniawska (ostatnia modyfikacja: 01-05-2017 16:48)