SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Technologia informacyjna |
Kod przedmiotu | 06.4-WI-P-t.i.01-2014-L-S14_pNadGenUAI67 |
Wydział | Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska |
Kierunek | Architektura |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera architekta |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
C1 - Przekazanie wiedzy i wykształcenie praktycznych umiejętności świadomego i sprawnego posługiwania się komputerem oraz narzędziami i metodami technologii informacyjnej.
C2 - Przygotowanie studentów do samodzielnej pracy z komputerem, korzystania w życiu osobistym i zawodowym z powszechnie stosowanych urządzeń informatycznych oraz przekazanie umiejętności do opracowywania projektu architektoniznego z wykorzystaniem technologii CAD .
C3 - Opanowanie umiejętności obsługi komputera i programów użytkowych (system operacyjny, programy z pakietu biurowego Microsoft Office: edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, grafika menedżerska i prezentacyjna,
Formalne: podstawowa znajomość obsługi komputera, znajomość rysunku technicznego,
Nieformalne: brak
Program laboratorium:
Przetwarzanie tekstów - praca z edytorem tekstu, edycja, formatowanie. Automatyzacja edycji i formatowania dokumentów przy wykorzystaniu formatów stylów.
Arkusze kalkulacyjne - podstawy obsługi aplikacji, edycja i formatowanie arkuszy, możliwości obliczeniowe programów, wykresy, analiza arkusza, wyszukiwanie i usuwanie błędów.
Grafika menadżerska i prezentacyjna. Podstawy tworzenia baz danych. Przygotowanie prezentacji wraz z przygotowaniem i obróbką grafiki.
Podstawy obsługi programu AutoCAD.
Wprowadzenie do grafiki komputerowej, grafika rastrowa a grafika wektorowa.
Wykorzystanie sieci komputerowych i Internetu do pozyskiwania, gromadzenia i wymiany danych. Społeczeństwo informacyjne.
metody ćwiczeniowo-praktyczne: metoda laboratoryjna
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia laboratorium jest obecność na zajęciach i uzyskanie pozytywnej oceny z wszystkich przewidzianych programem ćwiczeń.
Uzyskane punkty: 0 – 50%/ niedostateczny; 51 – 60%/ dostateczny; 61- 70%/ dostateczny plus; 71 – 80%/ dobry; 81 -90%/ dobry plus; 91 -100%/ bardzo dobry.
1. Tomaszewska A., ABC Word 2016 PL, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2014
2. Walkenbach J., Excel 2013 PL. Biblia, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2014
3. Jaronicki A., ABC MS Office 2016 PL, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2016
1. Zimek R., Oberlan Ł., ABC grafiki komputerowej. Wydanie II, HELION, Gliwice, 2005
2. Don Sellers , Nie daj sie, czyli jak komputer może cię wykończyć, HELION, Gliwice, 2008
3. Gawrysiak P.; Cyfrowa Rewolucja. Rozwój cywilizacji informatycznej, Wydawnictwo Naukowe PWN S.A., Warszawa 2008
Limit osób w grupie laboratoryjnej: 15. Zajęcia laboratoryjne w pracowni komputerowej
Zmodyfikowane przez mgr inż. arch. Michał Golański (ostatnia modyfikacja: 07-05-2017 22:42)