SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Technologia informacyjna - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Technologia informacyjna
Kod przedmiotu 06.4-WI-P-t.i.01-2014-L-S14_pNadGenUAI67
Wydział Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska
Kierunek Architektura
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. inżyniera architekta
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr inż. arch. Michał Golański
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

C1 - Przekazanie wiedzy i wykształcenie praktycznych umiejętności świadomego i sprawnego posługiwania się komputerem oraz narzędziami i metodami technologii informacyjnej.

C2 - Przygotowanie studentów do samodzielnej pracy z komputerem, korzystania w życiu osobistym i zawodowym z powszechnie stosowanych urządzeń informatycznych oraz przekazanie umiejętności do opracowywania projektu architektoniznego z wykorzystaniem technologii CAD .

C3 - Opanowanie umiejętności obsługi komputera i programów użytkowych (system operacyjny, programy z pakietu biurowego Microsoft Office: edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, grafika menedżerska i prezentacyjna, 

Wymagania wstępne

Formalne: podstawowa znajomość obsługi komputera, znajomość rysunku  technicznego,

Nieformalne: brak

Zakres tematyczny

Program laboratorium:

Przetwarzanie tekstów - praca z edytorem tekstu, edycja, formatowanie. Automatyzacja edycji i formatowania dokumentów przy wykorzystaniu formatów stylów.

Arkusze kalkulacyjne - podstawy obsługi aplikacji, edycja i formatowanie arkuszy, możliwości obliczeniowe programów, wykresy, analiza arkusza, wyszukiwanie i usuwanie błędów.

Grafika menadżerska i prezentacyjna. Podstawy tworzenia baz danych. Przygotowanie prezentacji wraz z przygotowaniem i obróbką grafiki.

Podstawy obsługi programu AutoCAD.

Wprowadzenie do grafiki komputerowej, grafika rastrowa a grafika wektorowa.

Wykorzystanie sieci komputerowych i Internetu do pozyskiwania, gromadzenia i wymiany danych. Społeczeństwo informacyjne.

Metody kształcenia

metody ćwiczeniowo-praktyczne: metoda laboratoryjna

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia laboratorium jest obecność na zajęciach i uzyskanie pozytywnej oceny z wszystkich przewidzianych programem ćwiczeń. 

Uzyskane punkty: 0 – 50%/ niedostateczny; 51 – 60%/ dostateczny; 61- 70%/ dostateczny plus; 71 – 80%/ dobry; 81 -90%/ dobry plus; 91 -100%/ bardzo dobry.

Literatura podstawowa

1. Tomaszewska A., ABC Word 2016 PL, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2014

2. Walkenbach J., Excel 2013 PL. Biblia, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2014

3. Jaronicki A., ABC MS Office 2016 PL, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2016

Literatura uzupełniająca

1. Zimek R., Oberlan Ł., ABC grafiki komputerowej. Wydanie II, HELION, Gliwice, 2005

2. Don Sellers , Nie daj sie, czyli jak komputer może cię wykończyć, HELION, Gliwice, 2008

3. Gawrysiak P.; Cyfrowa Rewolucja. Rozwój cywilizacji informatycznej, Wydawnictwo Naukowe PWN S.A., Warszawa 2008

Uwagi

Limit osób w grupie laboratoryjnej: 15. Zajęcia laboratoryjne w pracowni komputerowej


Zmodyfikowane przez mgr inż. arch. Michał Golański (ostatnia modyfikacja: 07-05-2017 22:42)