SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Zaawansowane komputerowe projektowanie urbanistyczne II - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Zaawansowane komputerowe projektowanie urbanistyczne II
Kod przedmiotu 06.4-WI-ArchP-Zaawans.proj.urb.II- 17
Wydział Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska
Kierunek Architektura
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. inżyniera architekta
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

1.Celem w zakresie wiedzy jest nabycie wiedzy w obszarze teoretycznym i praktycznym przedmiotu, m. innymi w zakresie metod konstrukcyjnych niezbędnych do budowy modelu przestrzennego zabudowy projektu architektoniczo-urbanistycznego za pomocą programu komputerowego REVIT ARCHITECTURE, możliwości graficznych programu w zakresie wizualizacji (właściwości materiałowe) oraz sporządzania dokumentacji projektowej z zachowaniem zasad normatywnego rysunku technicznego.

2.Celem w zakresie umiejętności jest rozwinięcie wyobraźni przestrzennej, nabycie umiejętności posługiwania się warsztatem inżynierskim opartym na teorii rzutów geometrycznych prostokątnych i aksonometrycznych, nabycie umiejętności przedstawiania skomplikowanych przestrzennie utworów i konstrukcji w postaci rzutów (umiejętność niezbędna przy późniejszym tworzeniu rysunków technicznych, rzutów, przekrojów, elewacji, rozwinięć widokowych itp.), nabycie  umiejętności precyzyjnego i jednoznacznego sporządzania oraz czytania rysunków płaskich i przestrzennych (umiejętność pomocna przy tworzeniu trójwymiarowych koncepcji przestrzennych oraz pracy w środowisku cyfrowym) oraz wykorzystania możliwości doboru parametrów materiałowych.

3.Celem w zakresie kompetencji personalnych i społecznych jest przygotowanie studenta do zaprezentowania i obrony w zespole własnego rozwiązania projektowego.

Wymagania wstępne

Podstawowa znajomość obsługi komputera, podstawowa obsługa programów do projektowania typu CAD w zakresie rysunku płaskiego oraz zaliczenie przedmiotu Zaawansowane projektowanie komputerowe I

Zakres tematyczny

Program ćwiczeń:

Zaawansowane narzędzia rysunkowe, układ projektu, rzutowanie i ustawianie płaszczyzn rysunków, arkusze rysunkowe, arkusze kreślarskie, widoki kreślarskie, widoki szczegółów, przekroje i elewacje, cieniowanie i ustawianie linijki słońca, zasady wymiarowania wprowadzania poziomów i osi kompozycyjnych układu zabudowy, opisywanie rysunków, modelowanie ścian, elewacji, modelowanie terenu i jego zagospodarowania, rysowanie PZT, tworzenie bibliotek, cechy materiałowe, modele 3 d i tworzenie renderingów, tworzenie legend oraz zestawień powierzchni.

Celem ćwiczeń jest wykonanie kompletnego projektu budynku o skomplikowanej formie przestrzennej w postaci pełnego modelu 3 d oraz stworzenie dokumentacji projektowej wraz z opisami, detalem oraz rysunkami w zapisach rvt oraz w PDF i wizualizacje w postaci modelu linearnego oraz renderingu pokazującego cechy materiałów i oświetlenia

Metody kształcenia

Metody poszukujące: Ćwiczenia: rozwiązywanie zadań samodzielne lub wspólnie z prowadzącym, samodzielne poszukiwanie metod rozwiązań, kreowanie własnych form płaskich (rysunki, arkusze kreślarskie) zestawień powierzchni i kubatury,  oraz budowanie modeli przestrzennych przy wykorzystaniu narzędzi i  możliwości programu komputerowego, dyskusja wyników

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykonanie kompletnego projektu budynku o skomplikowanej formie przestrzennej w postaci pełnego modelu 3 d oraz stworzenie dokumentacji projektowej wraz z opisami, detalem oraz rysunkami w zapisach rvt oraz w PDF i wizualizacje w postaci modelu linearnego oraz renderingu pokazującego cechy materiałów i oświetlenia.

Literatura podstawowa

  1. Hamad, M. Revit Architecture 2017, Mercury Learning & Information, 2017
  2. Szajrych K., Fijka J., Kozłowski W., Revit Architecture. Podręcznik użytkownika, Helion
  3. Podręcznik online Autodesk Revit Architecture

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. inż. arch. Bogusław Wojtyszyn, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 10-05-2017 12:14)