SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Performance Management |
Kod przedmiotu | 04.3-WZ-EkoP-PM |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Ekonomia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Egzamin |
Laboratorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest nabycie przez studenta umiejętności zarządzania za pomocą wskaźników o charakterze efektywnościowym.
Mikroekonomia, podstawy zarządzania, rachunkowość
Wykład
Istota efektywności i jej pomiaru w gospodarce. Tradycyjne mierniki efektywności. Założenia podejścia Perfomance Measurement and Management (PMM). System PMM – miary efektywności, metryki, zestawy metryk i systemy. Istota i zastosowanie Strategicznej Karty Wyników. Kluczowe wskaźniki sukcesu (key performance indicatiors - KPI). Pomiar efektywności w zakresie finansów. Mierniki związane z relacją z klientami. Wskaźniki rynku. Efektywność operacyjna w organizacji. Analiza efektywności w zakresie relacji z pracownikami. Mierniki stosowane w zakresie ochrony środowiska i społeczeństwa (CSR). Mierniki w zakresie kapitału intelektualnego. Mierniki efektywności i jakości relacji. Zastosowanie informatyki w zakresie PMM.
Laboratorium
Projekt o charakterze analitycznym polegający na zaprojektowaniu własnego systemu analizy efektywności i zastosowaniu go.
Wykład konwencjonalny.
Projekt.
Praca w grupie.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład: Test z pytaniami zamkniętymi i otwartymi.
ocena „bardzo dobry” – liczba punktów od 81-100,
ocena „dobry plus” – liczba punktów od 76-80,
ocena „dobry” – liczba punktów od 68-75,
ocena „dostateczny plus” - liczba punktów od 59-67,
ocena „dostateczny” – liczba punktów od 51-58,
ocena „niedostateczny”- liczba punktów jest mniejsza niż 51.
Laboratorium: aktywność na zajęciach (30%), projekt (70%):
Ostateczna ocena z przedmiotu uwzględnia ocenę z ćwiczeń laboratoryjnych (50%), i ocenę z egzaminu (50%), przy założeniu, że student osiągnął wszystkie zakładane efekty kształcenia w stopniu dostatecznym
Łobos K. (red.) (2017), Podstawy kształtowania efektywności przedsiębiorstw, Difin, Warszawa.
Kaplan S.R., Norton D.P. (2006), Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
1. Surma J. (2009), Business intelligence. Systemy wspomagania decyzji biznesowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
2. Ziembicki B. (2013) Performance management jako holistyczna koncepcja zarządzania organizacją, Zeszyty Nauk. UEK nr 905, s. 55–68
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Karolina Mazur, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 26-04-2017 18:23)