SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Zagadnienia ekonomiczne w projektowaniu |
Kod przedmiotu | 06.1-WM-MiBM-KM-D-13_15gen |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Mechanika i budowa maszyn |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Projekt | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy o ekonomicznych i finansowych aspektach projektowania systemów technicznych oraz umiejętności samodzielnego szacowania wskaźników efektywności projektów.
brak
Pojecie funkcji produkcji, zagadnienie optymalizacji warunkowej, analiza marginalna, optymalizacja wielokryterialna, wartość i użyteczność w czasie, wybór stopy dyskontowania, ocena ekonomiczna i ocena efektywności finansowej, szacowanie kosztów, koszty stałe, koszty zmienne, koszty bezpośrednie, koszty zarządu, amortyzacja, podatki, kapitał obrotowy, krzywa uczenia się, zagadnienie Pareto, Prognozowanie przepływów finansowych, ocena efektywności inwestycji, efektywność finansowa i efektywność ekonomiczna, dynamiczny koszt jednostkowy efektu, analiza korzyści/ kosztów społecznych. Szacowanie wartości resztowej. Koszt cyklu życia projektu. Podstawowe metody wyceny majątku trwałego – metoda majątkowa , metoda dochodowa
Podczas ćwiczeń projektowych student pozna;
Wykład problemowy. Zajęcia projektowe jako analizy studium przypadku oraz samodzielne mikroprojekty obliczeniowe
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie wykładu pisemne testu z 5 zagadnień. Zaliczenie zajec projektoweych w oparciu o ocene przedstawionego projektu.
Przy ocenianiu odpowiedzi na pytania z części wykładowej stosuje się następujące wytyczne:
Na ocenę 2 |
Na ocenę 3 |
Na ocenę 4 |
Na ocenę 5 |
Student nie rozumie pytania, nie potrafi w sposób prawidłowy udzielić odpowiedzi |
Odpowiedzi zawierają tylko informacje podstawowe bez wspomagających schematów, wykresów itp. |
Odpowiedzi zawierają informacje przedstawiane podczas zajęć, lecz nie w pełni kompletne lub z nieznacznymi błędami |
Odpowiedzi zawierają pełne informacje przedstawiane podczas zajęć oraz własne spostrzeżenie rozpatrywanego problemu |
Zmodyfikowane przez dr inż. Daniel Dębowski (ostatnia modyfikacja: 26-04-2017 11:08)