SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Konwersatoria tematyczne III - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Konwersatoria tematyczne III
Kod przedmiotu 08.0-WH-FilozT-konwersattem3.st.2014-K-S14_pNadGenDC3BP
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Literaturoznawstwo
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów trzeciego stopnia z tyt. doktora
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Radosław Sztyber, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 30 2 - - Egzamin

Cel przedmiotu

Zasadniczym celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z technologiami komputerowymi, a zwłaszcza aplikacjami, których właściwości (funkcje, opcje) można wykorzystać w procesach edukacyjnych, zwiększając ich skuteczność. Doktoranci zapoznają się też ze znaczeniem nowoczesnych technologii dla rozwoju myśli humanistycznej i z ich rolą w integrowaniu różnych dyscyplin badawczych. Na zajęciach kładzie się szczególny nacisk na praktyczny wymiar doskonalonych kompetencji w zakresie np. kwerend w zasobach internetowych bibliotek cyfrowych bądź innych źródłach danych, sporządzanie rozmaitych raportów, a także opracowanie jedno- lub wielotematycznych prezentacji multimedialnych. Czynności te znajdują wyraz w serii realizowanych projektów.

Wymagania wstępne

Podstawowa umiejętność obsługi komputera i dostępnych programów.

Zakres tematyczny

 

  1. Profilowane kwerendy problemowe.
  2. Edycja tekstów.
  3. Raportowanie i formy przedkładania wyników sprawozdań (np. w postaci różnych typów wykresów: kolumnowych, liniowych, kołowych, słupkowych, punktowych, warstwowych).
  4. Elementy edukacji w ramach systemu e-learning.
  5. Prezentacje multimedialne.

 

Metody kształcenia

Wykład, wykład konwersacyjny, dyskusja, pokaz, praca w grupach, realizacja zadań/projektów z wykorzystaniem dostępnych aplikacji komputerowych.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Przygotowanie do zajęć i aktywny w nich udział; przedstawienie projektów cząstkowych oraz projektu końcowego, egzamin.

Literatura podstawowa

 

  1. R. Altman, Po prostu PowerPoint 2003 PL, oprac. W. Zioło, Gliwice 2004.
  2. A. Bradbury, Jak zorganizować prezentację, przeł. T. Rzychoń, Gliwice 2004.
  3. B. Bylina, J. Bylina, J. Mycka, Podstawy technologii informacyjnej i informatyki w przykładach i zadaniach, Lublin 2007.
  4. B. Danowski, Komputer PC. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice 2006.
  5. M. Groszek, ABC Excel 2003 PL, Gliwice 2006.
  6. G. Kowalczyk: Word 2003 PL, Gliwice 2004.
  7. M. Sokół, P. Rajca, Internet. Ilustrowany przewodnik, Gliwice 2007.

 

Literatura uzupełniająca

brak

Uwagi

Nazwa szczegółowa przedmiotu: Nowoczesne technologie w dydaktyce


Zmodyfikowane przez prof. zw. dr hab. Małgorzata Mikołajczak (ostatnia modyfikacja: 20-09-2017 21:19)