SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wprowadzenie do studiów neofilologicznych |
Kod przedmiotu | 09.0-WH-FAP-WSN-Ć-14_gen8NFLM |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia / Filologia angielska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie |
Głównym celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do świadomego i skutecznego studiowania wybranego kierunku neofilologicznego na Uniwersytecie Zielonogórskim.
Brak wymagań
1. Organizacja i funkcjonowanie Uniwersytetu Zielonogórskiego, zasady studiowania, wymiany międzynarodowe, system biblioteczny, sprawy socjalne i życie codzienne studenta UZ.
2. Współczesna edukacja językowa i jej najważniejsze kierunki (wielojęzyczność, interkulturowość, autonomia i współdziałanie). Język jako narzędzie komunikacji i nośnik kultury.
3. Metodyka pracy umysłowej (percepcja, zapamiętywanie, myślenie) i skuteczne uczenie się języków obcych.
4. Wybrane strategie optymalizujące kształcenie językowe: techniki twórcze i ludyczne.
Samodzielne zdobywanie wiedzy oraz umiejętności językowych i kulturowych (teksty autentyczne: literackie i medialne, specjalistyczne strony internetowe proponujące naukę danego języka, multimedia, kontakty z rodzimymi użytkownikami danego języka).
5. Inne zagadnienia wynikłe z potrzeb i zainteresowań studentów.
Spotkania i wywiady z pracownikami uniwersytetu oraz biblioteki, kwerenda internetowa, prezentacja multimedialna, pokaz wizualny, pogadanka, mini- wykład konwersatoryjny, dyskusja, kreatywne rozwiązywanie problemów w grupach (m.in. burza mózgów i śnieżna kula), tworzenie map mentalnych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Obecność na zajęciach i aktywny w nich udział oraz zrealizowanie jednej pracy projektowej w wybranej formie (krótki referat, prezentacja multimedialna, przeprowadzenie wywiadu).
Podstawowe dokumenty prawne Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Buzan, Tony, Rusz głową, Ravi, Łódź, 2003.
Europejski System Opisu Kształcenia Językowego, CODN, Warszawa, 2003.
Fisher, Robert, Uczymy jak myśleć, WSiP, Warszawa,1999.
Fisher, Robert, Uczymy jak się uczyć, WSiP, Warszawa,1999.
Wybrane strony internetowe o tematyce zgodnej z omawianymi zagadnieniami.
Zmodyfikowane przez dr Mirosława Kubasiewicz (ostatnia modyfikacja: 20-04-2017 22:10)