SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Wprowadzenie do studiów neofilologicznych - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Wprowadzenie do studiów neofilologicznych
Kod przedmiotu 09.0-WH-FAP-WSN-Ć-14_gen8NFLM
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Filologia / Filologia angielska
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Leszek Szymański, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 18 1,2 Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Głównym celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do świadomego i skutecznego studiowania wybranego kierunku neofilologicznego na Uniwersytecie Zielonogórskim.

Wymagania wstępne

Brak wymagań

Zakres tematyczny

1. Organizacja i funkcjonowanie Uniwersytetu Zielonogórskiego, zasady studiowania, wymiany międzynarodowe, system biblioteczny, sprawy socjalne i życie codzienne studenta UZ.

2. Współczesna edukacja językowa i jej najważniejsze kierunki (wielojęzyczność, interkulturowość, autonomia i współdziałanie). Język jako narzędzie komunikacji i nośnik kultury.

3. Metodyka pracy umysłowej (percepcja, zapamiętywanie, myślenie) i skuteczne uczenie się języków obcych.

4. Wybrane strategie optymalizujące kształcenie językowe: techniki twórcze i ludyczne.

Samodzielne zdobywanie wiedzy oraz umiejętności językowych i kulturowych (teksty autentyczne: literackie i medialne, specjalistyczne strony internetowe proponujące naukę danego języka, multimedia, kontakty z rodzimymi użytkownikami danego języka).

5. Inne zagadnienia wynikłe z potrzeb i zainteresowań studentów.

Metody kształcenia

Spotkania i wywiady z pracownikami uniwersytetu oraz biblioteki, kwerenda internetowa, prezentacja multimedialna, pokaz wizualny, pogadanka, mini- wykład konwersatoryjny, dyskusja, kreatywne rozwiązywanie problemów w grupach (m.in. burza mózgów i śnieżna kula), tworzenie map mentalnych.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Obecność na zajęciach i aktywny w nich udział oraz zrealizowanie jednej pracy projektowej w wybranej formie (krótki referat, prezentacja multimedialna, przeprowadzenie wywiadu).

Literatura podstawowa


 

  1. Podstawowe dokumenty prawne Uniwersytetu Zielonogórskiego.

  2. Buzan, Tony, Rusz głową, Ravi, Łódź, 2003.

  3. Europejski System Opisu Kształcenia Językowego, CODN, Warszawa, 2003.

  4. Fisher, Robert, Uczymy jak myśleć, WSiP, Warszawa,1999.

  5. Fisher, Robert, Uczymy jak się uczyć, WSiP, Warszawa,1999.

  6. Wybrane strony internetowe o tematyce zgodnej z omawianymi zagadnieniami.

 

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Mirosława Kubasiewicz (ostatnia modyfikacja: 20-04-2017 22:10)