SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Przedmiot do wyboru: Komputerowy warsztat językowca |
Kod przedmiotu | 11.3-WH-FAP-KWJ-Ć-S15_pNadGenA24DT |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia / Filologia angielska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem kursu jest przeszkolenie uczestników w zakresie efektywnego wykorzystywania w pracy językowca takich narzędzi jak: zaawansowane funkcje edytora MS Word, technologia optycznego rozpoznawania tekstu (OCR), narzędzia wspomagających pracę językowca (nauczyciela, jak i tłumacza), bezpłatne oprogramowanie wspomagające pracę językowca (nauczyciela i tłumacza)
Umiejętność obsługi komputera w stopniu podstawowym.
Ze względu na ilość miejsc w laboratorium komputerowym liczba miejsc wynosi 15-20.
Znajomość języka angielskiego na poziomie B2.
Przedmiot przeznaczony dla studentów kierunku filologia angielska.
Zakres tematyczny przedmiotu obejmuje następujące kwestie:
- zaawansowane funkcje edytora tekstu MS Word,
- technologie optycznego rozpoznawania tekstu (OCR),
- narzędzia wspomagające pracę językowca (elektroniczne korpusy językowe, narzędzia do nauki języka angielskiego oraz tłumaczenia),
- oprogramowanie wspomagające pracę językowca.
Wykłada, pokaz, metoda zajęć praktycznych, metoda przypadków, metoda realizacji zadań wytwórczych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z projektów (50%), portfolio (30%) oraz aktywności (20%).
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest otrzymanie ogólnej średniej w wartości co najmniej 61% z ww. komponentów.
Ocena końcowa z przedmiotu określana jest przez następującą skalę:
0-60.9 2.0 (ndst)
61.0 - 69.9 3.0 (dost)
70.0 - 79.9 3.5 (dost+)
80.0 - 89.9 4.0 (db)
90.0 - 94.9 4.5 (db +)
95.0 - 100 5.0 (bdb)
Chapelle, C., Computer Applications in Second Language Acquisition. Cambridge: Cambridge University Press, 2001
Eckstein. M. - R. Sosnowski, Komputer w pracy tłumacza. Kraków: Tertium, 2004
Hubbard, P. (Ed.) Computer Assisted Language Learning: Critical Concepts in Linguistics. London: Routledge, 2009.
Levy, M. Computer-Assisted Language Learning: Context and Conceptualization. New York: Oxford, 1997
oraz każdorazowo ustalana przez prowadzącego
Gołuchowski J. (red) Metodologia tworzenia kursów e-learningowych, Nowe Media i Technologie Wiedzy, Katowice, 2010
Richardson, W. Blogs, wikis, podcasts, and other powerful web tools for classrooms, Thousand Oaks, Calif. : Corwin Press, 2006
Hubbard, P – M. Levy (eds.), Teacher Education in CALL John Benjamins Publishing Co. Philadelphia, PA, USA, 2006.
oraz każdorazowo ustalana przez prowadzącego
Przedmiot opcjonalny wybierany z ofery 'Przedmiotów do wyboru' na podstawie deklaracji studentów; przedmiot uruchamiany w zależności od potrzeb i zainteresowania studentów.
Szczegółowe informacje dotyczące realizacji zakresu tematycznego, metodach weryfikacji i warunkach zaliczenia są przedstawiane przez prowadzącego podczas pierwszych zajęć z przedmiotu. W zależności od zainteresowań studentów, prowadzący ma prawo modyfikacji zakresu tematycznego.
Zmodyfikowane przez dr Mirosława Kubasiewicz (ostatnia modyfikacja: 20-04-2017 22:10)