SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Człowiek we współczesnym świecie w języku rosyjskim - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Człowiek we współczesnym świecie w języku rosyjskim
Kod przedmiotu 09.1-WH-FRSD-CZLO-S17
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Filologia / Filologia rosyjska
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania rosyjski
Sylabus opracował
  • dr Agnieszka Łazar
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z rosyjskojęzyczną leksyką związaną z problematyką dotyczącą sytuacji osobistej człowieka, szlifowanie warsztatu językowego i doskonalenie sprawności mówienia, pisania i czytania.

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

Sporządzanie wypowiedzi pisemnych i ustnych poświęconych społeczno-psychologicznym aspektom życia człowieka, takim jak: singlizacja społeczeństwa; antykoncepcja; aborcja; wczesne macierzyństwo; bezpłodność (zapłodnienie in-vitro; surogatki); zaburzenia tożsamości płciowej; zjawisko gender; seksturystyka i seks biznes; eutanazja

Metody kształcenia

Sporządzanie wypowiedzi pisemnych i ustnych poświęconych społeczno-psychologicznym aspektom życia człowieka takim jak: singlizacja społeczeństwa; antykoncepcja; aborcja; wczesne macierzyństwo; bezpłodność (zapłodnienie in-vitro; surogatki); zaburzenia tożsamości płciowej; zjawisko gender; seksturystyka i seks biznes; eutanazja.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie przedmiotu na podstawie kontroli bieżącej (różne rodzaje zadań kontrolnych i prac domowych zarówno w formie pisemnej jak i ustnej).

Literatura podstawowa

WYBÓR:

  1. Cieplicka M., Torzewska D., Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko…2, Poznań 2008. 
  2. Gołubiewa A., Czeczuga W., Węcławiak P., Słownictwo rosyjskie w ćwiczeniach, Warszawa 2012.
  3. Jarosz A., Kiciak A., Język rosyjski dla studentów pedagogiki i psychologii, Lublin 2001.
  4. Ples A., Bruzda G., Понемногу обо всём. Podręcznik do nauki języka rosyjskiego dla studentów wyższych uczelni. Cz. 2, Kraków 2001.
  5. Ples A., Bruzda G., Понемногу обо всём. Podręcznik do nauki języka rosyjskiego dla studentów wyższych uczelni. Cz. 3, Kraków 2001.
  6. Szczygielska S., Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, student a. i nie tylko…2, Poznań 2003.
  7. Гусева Е.Ю., Дворкина Е.А., Полякова Ю.Д., Газета.ру. Учебнок пособие по русскому языку для иностранных учащихся, Москва 2014.
  8. Остановка: Россия. Magazyn dla uczących się języka rosyjskiego.
  9. Родимкина А., Райли З., Ландсман Н., Россия сегодня. Teksty i ćwiczenia do nauki języka rosyjskiego na poziomie średnio zaawansowanym, Warszawa 2003.

Literatura uzupełniająca

Uwagi

Przedmiot jest prowadzony w języku rosyjskim z elementami języka polskiego.


Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Łazar (ostatnia modyfikacja: 09-06-2017 10:38)