SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Choroby wewnętrzne - endokrynologia |
Kod przedmiotu | 12.0-WL-LEK-CHWE |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Lekarski |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie sześcioletnie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 8 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 15 | 1 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 15 | 1 | Zaliczenie na ocenę |
Celem kształcenia jest poznanie etiopatogenezy, symptomatologii, metod diagnostyki, leczenia i profilaktyki chorób układu wydzielania wewnętrznego.
Szczególny nacisk kładziony jest na zdobycie umiejętności:
Znajomość anatomii, fizjologii i patofizjologii narządów wydzielania wewnętrznego oraz propedeutyki interny.
Umiejętność przeprowadzania wywiadu lekarskiego i wykonywania badania przedmiotowego pacjenta.
Wykłady prowadzone w formie prezentacji multimedialnych.
Ćwiczenia w grupach 5 osób prowadzone w Oddziale Chorób Wewnętrznych poprzez bezpośrednią pracę z pacjentem. Podczas ćwiczeń student doskonali umiejętności badania podmiotowego i przedmiotowego pacjenta, ustalania rozpoznania wstępnego, właściwego doboru oraz interpretacji badań laboratoryjnych i obrazowych, diagnostyki różnicowej, stawiania rozpoznania ostatecznego oraz planowania postępowania leczniczego zgodnie z tematyką seminariów. Udział studentów w obchodach lekarskich.
Prezentacja przypadku pacjenta przez studenta przed grupą studencką i nauczycielem akademickim. Dyskusja.
Samodzielne opracowanie historii choroby pod kontrolą nauczyciela akademickiego.
PBL (problem based learning).
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Przygotowanie do ćwiczeń weryfikowane jest w formie ustnej lub pisemnej przez prowadzącego zajęcia. Praktyczne efekty uczenia się są sprawdzane poprzez obserwację studenta i bieżącą kontrolę w trakcie zajęć. Zaliczenie odbytych ćwiczeń na podstawie obecności i aktywnego uczestnictwa oraz oceny umiejętności praktycznych w formie ustnej przez prowadzącego zajęcia, dopuszczalna 1 nieobecność usprawiedliwiona, odrobienie opuszczonych zajęć z inną grupą studencką lub podczas godzin konsultacyjnych u prowadzącego zajęcia.
Zaliczenie końcowe w formie testowej, test jednokrotnego wyboru - do zaliczenia niezbędne udzielenie 60% prawidłowych odpowiedzi. W przypadku oceny niedostatecznej z testu końcowego należy przystąpić do zaliczenia w terminie i trybie uzgodnionym z odpowiedzialnym za zajęcia.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.
Pozostałe nie wymienione regulacje określa Regulamin Studiów na Uniwersytecie Zielonogórskim https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow
Zmodyfikowane przez dr hab. n. med. Magdalena Gibas-Dorna, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 28-10-2020 12:56)