SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Seminarium doktoranckie 2 - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Seminarium doktoranckie 2
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCT-SEMD-2-S_pNadGen6ZFPA
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Socjologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów doktoranckie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Beata Trzop, prof. UZ
  • dr hab. Maria Zielińska, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Seminarium 30 2 - - Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest wyposażenie doktoranta w pogłębione umiejętności badawcze i przygotowanie rozprawy doktorskiej.

Wymagania wstępne

Zakres tematyczny

1.      Eksploracja pola badań i kwerenda (sem. II)

Metody kształcenia

 

Prezentacje projektów, konsultacje tematyczne, dyskusja

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Przygotowanie konspektu części teoretycznej pracy w formie pisemnej

Literatura podstawowa

1.    Haeder S., Lehnhoff I., Mardian E. (2010), Mobile Phone Surveys: Empirical Findings from a Research Project, ASK Research & Methods Vol. 19 (1, 2010): 3–19
2.    Kołodziej A. (2013), Teoria estymacji w praktyce badań społecznych, Warszawa
3.    Martin P. (2011), A Good Mix? Mixed Mode Data Collection and Cross-national Surveys, ASK Research & Methods Vol. 20 (1, 2011): 5–26
4.    Nowak S. (2012), Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa
5.    Literatura zgodna z problematyką pracy doktorskiej
 

Literatura uzupełniająca

1.    Kozłowski H., Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych z wykorzystaniem programu komputerowego i Internetu, Warszawa 2009.
2.    Perek-Białas J., Korzeniecka U. (2006), Wykorzystanie metod ilościowych w badaniach marketingowych w Polsce, ASK Research & Methods, 2006, nr 15, strony 51–73.
3.    Seweryniak H. Metodyka uczenia się pisania prac dyplomowych, Płock 2000.
 

Uwagi

Ogólny program opracował kierownik studiów doktoranckich, szczegółowe programy – prowadzący seminarium doktoranckie.


Zmodyfikowane przez dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 09-06-2017 13:49)