SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język obcy nowożytny - język niemiecki |
Kod przedmiotu | 09.1-WH-WHP-JON/JN3-Ć-14_genXGJ5W |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Historia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Doskonalenie umiejętności rozumienia języka standardowego z poszerzoną terminologią nauk humanistycznych i społecznych. Zakres słownictwa umożliwiający komunikację w obcojęzycznym środowisku zawodowym. Przygotowanie studentów do korzystania z obcojęzycznych materiałów źródłowych i literatury fachowej związanej z kierunkiem studiów i zdobywaną specjalnością zawodową.
Znajomość języka niemieckiego na poziomie B2 według skali ESOKJ.
Utrwalanie i pogłębianie nabytych umiejętności w zakresie tworzenia tekstu mówionego (analiza, interpretacja, tłumaczenie) i pisanego oraz konsekwentne rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i czytania na bazie materiałów dydaktycznych o tematyce historycznej oraz obejmującej inne obszary współczesnego życia. Szczególny nacisk kładzie się na kształcenie umiejętności prezentowania własnych koncepcji, rozwijanie merytorycznej argumentacji oraz redagowanie tekstów użytkowych z wykorzystaniem różnych źródeł. Istotnym elementem zajęć jest zaprezentowanie leksyki poszerzonej o słownictwo specjalistyczne dotyczące przyszłej pracy zawodowej studentów. Nauczanie języka ukierunkowane jest na działanie, porozumiewanie się, przedmiot specjalizacji i przyszłą pracę zawodową.
Metoda komunikacyjna; praca z tekstem źródłowym, tekstem prasowym; dyskusja, symulacja, burza mózgów, wywiad, praca w parach i grupach.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z oceną na podstawie kontroli bieżącej – ustnej oraz kontroli okresowej – pisemnej ( testy cząstkowe, sprawdziany, prace domowe). Uzyskanie minimum 60% z testów, prezentacji itp. Warunkiem zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz wykonanie wszystkich zadań lub projektów określonych przez prowadzącego.
1. Becker, N., Braunert, J. Alltag und Beruf &Co. Hueber Verlag, Ismaning 2010
2. Sander I, Braun B. DaF kompakt, Ernst Klett Sprachen, Stuttgart 2011
3. Ros,L.,Swerlowa,O. Aussichten, Ernst Klett Sprachen, Stuttgart 2011
1. Kirchmeyer, S. Blick auf Deutschland. LektorKlett, Stuttgart, 1997.
2. Zeitungsartikel, Radiosendungen, Hörspiele
3. Strony internetowe zawierające materiały do ćwiczeń ze słuchania i czytania ze zrozumieniem:
brak
Zmodyfikowane przez mgr Mirosława Nosewicz (ostatnia modyfikacja: 04-06-2017 17:28)