SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Seminarium dyplomowe - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Seminarium dyplomowe
Kod przedmiotu WL-SDY-POD
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Wychowanie fizyczne i gimnastyka korekcyjna
Profil praktyczny
Rodzaj studiów podyplomowe
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Ryszard Asienkiewicz, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Seminarium - - 10
(w tym jako e-learning)
0,67
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie słuchaczy z metodologią badań pedagogicznych wykorzystywanych w naukach o kulturze fizycznej. Przedstawienie pracy dyplomowej.

Wymagania wstępne

Podstawowa wiedza o metodologii badań i procedurach badawczych.

Zakres tematyczny

Omówienie metodologii badań, metod, technik i narzędzi badawczych. Procedura badawcza. Analiza i zatwierdzenie zaproponowanych tematów prac dyplomowych. Konsultacje indywidualne 

Metody kształcenia

Przygotowanie pracy dyplomowej i jej pozytywna ocena

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Przygotowanie pracy dyplomowej i jej pozytywna ocena.

Literatura podstawowa

1. Hajduk E.: Hipoteza w badaniach pedagogicznych. Poradnik dla studentów. WSP Zielona Góra 1983.

2.Łobocki M.: Wprowadzenie do metodologii badan pedagogicznych. Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 2003.

3. Malinowski A., Tatarczuk J., Asienkiewicz R., Antropologia dla pedagogów, Oficyna UZ, Zielona Góra 2008.

4. Osiński W., Zagadnienia motoryczności człowieka, AWF Poznań 1991.

5. Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, „Żak” Warszawa, 2000.

6.Pilch T.: Zasady badań pedagogicznych. Warszawa 1995.

7. Szczęsny W., Zarys resocjalizacji z elementami patologii społecznej i profilaktyki, „Żak” Warszawa 2003.

8. Szkutnik Z., Metodyka pisania pracy dyplomowej. Skrypt dla studentów. Wydanie Poznańskie 2005.

9. Wojnarowska B., Edukacja zdrowotna, PWN, Warszawa, 2008.

10. Zegnałek K., Metody, techniki stosowane w badaniach pedagogicznych, Comandor, 2008

Literatura uzupełniająca

Literatura tematyczna – zgodna z zainteresowaniami studentów i podjętą tematyka pracy dyplomowej

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Ewa Skorupka (ostatnia modyfikacja: 23-08-2017 22:50)