SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Turystyka szkolna |
Kod przedmiotu | WL-TS-POD |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Wychowanie fizyczne i gimnastyka korekcyjna |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 5 (w tym jako e-learning) |
0,33 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie |
Podstawy organizacji imprez turystycznych w szkole i w placówkach oświatowo-wychowawczych. Wprowadzenie w wartości dydaktyczno-wychowawcze, estetyczne, zdrowotne, resocjalizacyjne i hedonistyczne turystyki szkolnej.
Podstawowe wymagania z zakresu wiedzy i umiejętności niezbędnych do profesjonalnego organizowania turystyki w warunkach szkolnych
Turystyka szkolna w układzie strukturalnym (w czasie lekcyjnym, pozalekcyjnym i pozaszkolnym), formy turystyki szkolnej. Metodyka przygotowania i prowadzenia imprez turystycznych w szkole, w każdej z dyscyplin turystyki kwalifikowanej. Zajęcia kulturalno-oświatowe na imprezach turystycznych. Gry i zabawy. Wycieczka podstawową formą pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole. Programy wycieczek weekendowych, wieloprzedmiotowych z elementami turystyki kwalifikowanej
wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych, filmu oraz typu problemowego o charakterze interakcyjnym), dyskusja problemowa, projekt
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zdobycie zaliczenia jest pozytywne zaliczenie zadań praktycznych, projektu grupowego (zgodność z tematem, struktura opracowania, odpowiedni i twórczy dobór literatury), ocena postawy studenta wobec przedmiotu będzie wyrażona na podstawie czynnego uczestnictwa i zaangażowania w formy pracy w trakcie ćwiczeń (aktywność, poziom przedstawienia prezentacji), ocena końcowa jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen cząstkowych.
1. Denek K. W kręgu edukacji krajoznawstwa i turystyki w szkole, UAM w Poznaniu 2000.
2. Domaracka B.- Jak organizować szkolną turystykę, Warszawa 2008.
3. Harajda R. Organizujemy turystykę w szkole, Zielona Góra 1987.
4. Janowski I. Krajoznawstwo i turystyka szkolna, Wyd. Akademii Świętokrzyskiej, Kielce 2003.
5. Łobożewicz T. Turystyka dzieci i młodzieży szkolnej. Skrypt dla studentów, Warszawa 1996.
6. Podstawy rekreacji i turystyki – pod redakcją S. Toczek-Werner, AWF Wrocław 2002.
7. Terminologia turystyczna. Zalecenia WTO, ONZ, Warszawa 1995.
1. Denek K. Poradnik dla organizatora wycieczek szkolnych, Warszawa 1985.
2. Pedagogiczne aspekty rekreacji, turystyki i wypoczynku dzieci i młodzieży w szkole i poza szkołą .
3. Praca zbiorowa pod red. M. Kisiela, Wyższa Szkoła Biznesu, Dąbrowa Górnicza 2010.
Zmodyfikowane przez dr Ewa Skorupka (ostatnia modyfikacja: 27-08-2017 22:38)