SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Turystyka szkolna - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Turystyka szkolna
Kod przedmiotu WL-TS-POD
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Wychowanie fizyczne i gimnastyka korekcyjna
Profil praktyczny
Rodzaj studiów podyplomowe
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Ewa Skorupka
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia - - 5
(w tym jako e-learning)
0,33
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Podstawy organizacji imprez turystycznych w szkole i w placówkach oświatowo-wychowawczych. Wprowadzenie w wartości dydaktyczno-wychowawcze, estetyczne, zdrowotne, resocjalizacyjne i hedonistyczne turystyki szkolnej.

Wymagania wstępne

Podstawowe wymagania z zakresu wiedzy i umiejętności niezbędnych do profesjonalnego organizowania turystyki w warunkach szkolnych

Zakres tematyczny

Turystyka szkolna w układzie strukturalnym (w czasie lekcyjnym, pozalekcyjnym i pozaszkolnym),  formy turystyki szkolnej. Metodyka przygotowania i prowadzenia imprez turystycznych w szkole, w każdej z dyscyplin turystyki kwalifikowanej. Zajęcia kulturalno-oświatowe na imprezach turystycznych. Gry i zabawy. Wycieczka podstawową formą pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole. Programy wycieczek weekendowych, wieloprzedmiotowych z elementami turystyki kwalifikowanej

Metody kształcenia

wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych, filmu oraz typu problemowego o charakterze interakcyjnym), dyskusja problemowa, projekt

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zdobycie zaliczenia jest pozytywne zaliczenie zadań praktycznych, projektu grupowego (zgodność z tematem, struktura opracowania, odpowiedni i twórczy dobór literatury), ocena postawy studenta wobec przedmiotu będzie wyrażona na podstawie czynnego uczestnictwa i zaangażowania w formy pracy w trakcie ćwiczeń (aktywność, poziom przedstawienia prezentacji), ocena końcowa jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen cząstkowych.

Literatura podstawowa

1.     Denek K. W kręgu edukacji krajoznawstwa i turystyki w szkole, UAM w Poznaniu 2000.

2.     Domaracka B.- Jak organizować szkolną turystykę, Warszawa 2008.

3.     Harajda R. Organizujemy turystykę w szkole, Zielona Góra 1987.

4.     Janowski I. Krajoznawstwo i turystyka szkolna, Wyd. Akademii Świętokrzyskiej, Kielce 2003.

5.     Łobożewicz T. Turystyka dzieci i młodzieży szkolnej. Skrypt dla studentów, Warszawa 1996.

6.     Podstawy rekreacji i turystyki – pod redakcją S. Toczek-Werner, AWF Wrocław 2002.

7.       Terminologia turystyczna.  Zalecenia WTO, ONZ, Warszawa 1995.

Literatura uzupełniająca

1.     Denek K. Poradnik dla organizatora wycieczek szkolnych, Warszawa 1985.

2.     Pedagogiczne aspekty rekreacji, turystyki i wypoczynku dzieci i młodzieży w szkole i poza szkołą .

3.      Praca zbiorowa pod red. M. Kisiela, Wyższa Szkoła Biznesu, Dąbrowa Górnicza 2010.

 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Ewa Skorupka (ostatnia modyfikacja: 27-08-2017 22:38)