SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język angielski medyczny - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język angielski medyczny
Kod przedmiotu 09.1-WL-RAT-JA
Wydział Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu
Kierunek Ratownictwo medyczne
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Joanna Kapica Curzytek
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 18 1,2 Egzamin

Cel przedmiotu

Zapoznanie się z podstawową terminologią medyczną języku angielskim wykorzystywaną w pracy ratownika medycznego.  Opanowanie języka angielskiego specjalistycznego na poziomie umożliwiającym korzystanie z literatury specjalistycznej. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych w dziedzinie ratownictwa medycznego. 

Wymagania wstępne

Znajomość języka angielskiego na poziomie szkoły średniej.

Zakres tematyczny

  1. Praktyczna anatomia, fizjologia i patologia dla ratowników medycznych: budowa poszczególnych układów.
  2. Wyposażenie, leki i procedury ratownictwa medycznego.
  3. Sprzęt diagnostyczny i leczniczy.
  4. Czynności ratowania medycznego.
  5. Szczególne przypadki nagłe.

Metody kształcenia

Ćwiczenia kończą się zaliczeniem z oceną, która jest średnią ocen uzyskanych przez studenta podczas udziału w zajęciach. Metodami weryfikacji efektów kształcenia są dwa kolokwia pisemne w semestrze przy obowiązywaniu następujących progów punktowych: 51-60 % ocena dst, 61-70% - dst plus, 71-80% - db, 81-90% - db plus, 91-100% - bdb, sprawdziany (progi punktowe j.w) oraz ocena aktywnego uczestnictwa studenta w zajęciach. Oceną końcową to srednia arytmetyczna wszystkich uzyskanych ocen na ćwiczeniach. 

Cykl nauczania zakończony jest przeprowadzeniem egzaminu pisemnego. Warunkiem zdania egzaminu jest zdobycie co najmniej 60% punktów.

Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ćwiczenia kończą się zaliczeniem z oceną, która jest średnią ocen uzyskanych przez studenta podczas udziału w zajęciach. Metodami weryfikacji efektów kształcenia są dwa kolokwia pisemne w semestrze przy obowiązywaniu następujących progów punktowych: 51-60 % ocena dst, 61-70% - dst plus, 71-80% - db, 81-90% - db plus, 91-100% - bdb, sprawdziany (progi punktowe j.w) oraz ocena aktywnego uczestnictwa studenta w zajęciach. Oceną końcową to średnia arytmetyczna wszystkich uzyskanych ocen na ćwiczeniach. 

Cykl nauczania zakończony jest przeprowadzeniem egzaminu pisemnego. Warunkiem zdania egzaminu jest zdobycie co najmniej 60% punktów

Literatura podstawowa

  1. Donesch –Jeżo E.,  English for Medical Students and Doctors part 1, Wyd. Przegląd Lekarski, Kraków 2000
  2. Patoka Z., Okulicz I., English for Paramedics, Wyd. Lekarskie PZWL, Warszawa 2012

Literatura uzupełniająca

  1. Glendinning E.H., Professional English in Use. Medicine, Cambridge University Press 2017
  2. Lipińska A. et al, English for Medical Sciences, Medpharm Polska,Wrocław 2016. 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Ewa Skorupka (ostatnia modyfikacja: 06-06-2018 23:41)