SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Operating system level progamming - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Operating system level progamming
Kod przedmiotu 11.3-WE-INFP-OSLP-Er
Wydział Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki
Kierunek WIEiA - oferta ERASMUS / Informatyka
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr inż. Grzegorz Łabiak
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 - - Egzamin
Laboratorium 15 1 - - Zaliczenie na ocenę
Projekt 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The goal of the subject is to teach in practice low level programme mechanisms (Windows API functions), accessible through Windows Operating System calls. These low level techniques are characteristic for sofware supporting operating system. Appart from regular API, functions students are taught such programme techniques as static library (lib), dynamic link library (dll), OpenGL or DirectX

Wymagania wstępne

1. Principle of programming

2. Computer architectures I and II

Zakres tematyczny

Windows operating system architecture - programme model.
Application Programming Interface - main idea and examples.
Pogramme environment in Windows operating system condition - application, event, message queue.
Programme scheme in Windows operating system condition - window function, message, message loop.
Scheme of WM_PAINT message routine, clieant area, graphic device context.
Objects of graphic device interace: pen, brush, bitmap, font.
Resource. Creation and using of resources: menus, dialog boxes, writings, bitmaps.
Dynamic creation of menu and its operation.
Creation and using own dialog boxes.
Static (*.lib) and dynmic (*.dll) library.
OpenGL library.
DirectX technology.

Metody kształcenia

lecture: conventional lecture, laboratory exercises, project

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Lecture – the passing condition is to obtain a positive mark from the final test.

Laboratory – the passing condition is to obtain positive marks from all laboratory exercises to be planned during the semester.

Project – the passing condition is to obtain positive mark from the own program. Calculation of the final grade: lecture 40% + laboratory 30% + project 30%

Literatura podstawowa

1.     Charles Petzold, Programowanie Windows, Microsoft Press, 1999

2.     Roland Wacławek, Windows od kuchnik, Help, 1993

3.     Wiktor Zychla, Programowanie pod Windows, wersja 0.99, Instytut Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2003

Literatura uzupełniająca

1. Wiktor Zychla, Programowanie pod Windows. Zbiór zadań, wersja 0.3, Instytut Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2006

2. Dave Shreiner, OpenGL(R) Programming Guide: The Official Guide to Learning OpenGL(R), Version 3.0 and 3.1 (7th edition), Addison-Wesley, lipiec 2009

3. Robert Krupiński, Aplikacje Direct3D, Helion 2002

4. Jeffrey Richter, Advanced Windows, Microsoft Press, 1997

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr inż. Grzegorz Łabiak (ostatnia modyfikacja: 28-03-2018 11:38)