SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Pedagogika zdrowia |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-PSpP-PZDRO |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Rozbudzenie refleksji nad złożonością problematyki zdrowotnej na płaszczyźnie teoretycznej, świadomość wielości możliwości kształtowania teoretycznych podstaw koncepcji zdrowotnych; zapoznanie z najistotniejszymi informacjami na temat zdrowia w ujęciu społeczno-humanistycznym; zapoznanie z dylematami współczesnej teorii zdrowotnych; uwrażliwienie na probabilistyczne podstawy zdrowia; kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów o charakterze pro i antyzdrowotnych; wprowadzenie w proces kształtowania postaw sprzyjających zdrowiu.
brak
Wykłady
1) Pojęcia kluczowe w edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia. 2) Zdrowie, czynniki je warunkujące, polityka zdrowotna. 3) Styl życia i zachowania zdrowotne; wiedza i postawy wobec zdrowia. 4) Edukacja zdrowotna w szkole i przedszkolu. 5) Promocja zdrowia psychicznego. 6) Kształtowanie umiejętności życiowych (psychospołecznych).
Wykłady
Wykład konwencjonalny, wykład problemowy, dyskusja (panelowa).
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykłady
Zaliczenie w formie testowej. Studentowi postawione zostaną zarówno pytania o charakterze teoretycznym, jak i praktycznym (analiza tekstu źródłowego). Kryterium ocen: bardzo dobry (91-100%), dobry plus (81-90%), dobry (71-80%), dostateczny plus (61-70%), dostateczny (51-60%).
Ocena z przedmiotu
Oceną końcową z przedmiotu jest ocena z wykładów.
Kowalski M., Gaweł A., Zdrowie – wartość – edukacja, Kraków 2007.
Kowalski M., Drożdż M., Przemoc i zdrowie w obrazach telewizyjnych: edukacja przez codzienność telewizyjną, Kraków 2008.
Głowacka G., Promocja zdrowia: konteksty społeczno-kulturowe, Poznań 2000.
Melosik Z., Ciało i zdrowie w społeczeństwie konsumpcji, Toruń-Poznań 1999.
Brak.
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 09-04-2018 16:45)