SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Medyczna diagnoza wczesnego rozwoju - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Medyczna diagnoza wczesnego rozwoju
Kod przedmiotu 12.0-WP-PSpP-MEDWR
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika specjalna / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • lek. med. Grażyna Suszczewicz
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie z wiedzą na temat dziecka o atypowym i zaburzonym rozwoju oraz wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności instrumentalne (diagnostyczno-metodyczne).

Wymagania wstępne

Podstawy pediatrii

Zakres tematyczny

Wykłady

1) Ciąża i czynniki mające wpływ na jej prawodłowy rozwój. 2) Badania prenatalne. 3) Zaburzenia okołoporodowe mające wpływ na rozwój dziecka. 4) Badanie podmiotowe i przedmiotowe małego pacjenta. 5) Badania diagnostyczne i ich wykorzytsanie w rozponaniu chorób wieku dziecięgo (badania laboratoryjne i badania obrazowe). 7) Zaburzenia rozowjowe: przyczyna i diagnostyka. 8) Wybrane jednostki chorobowe u dzieci: przyczyny, objawy, diagnostyka i leczenie. 

Metody kształcenia

Wykłady

Wykład tradycyjny, prezentacja.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykłady

Średnia ocen z: 1) kolokwium, 2) pracy pisemnej.

Ocena z przedmiotu

Oceną końcową z przedmiotu jest ocena z wykładów.

Literatura podstawowa

  1. Krawczyński M., Propedeutyka pediatrii, Warszawa 2009.
  2. Lissauer T., Clayden G., Pediatria, Wrocław 2009
  3. Obuchowicz A., Badanie podmiotowe i przedmiotowe w pediatrii, Wrocław 2009

Literatura uzupełniająca

Każdorazowo podawana przez prowadzącego – w zależności od wybranego przez studenta tematu pracy pisemnej zaliczeniowej.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 09-04-2018 16:45)