SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metodyka rewalidacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i sprzężoną |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSpP-MRNIS |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Wyposażenie studenta w wiedzę z zakresu oligofrenopedagogiki – specyfiki niepełnosprawności intelektualnej oraz dotyczącej niepełnosprawności sprzężonej, a także zapoznanie z ograniczeniami i możliwościami rozwojowymi tej kategorii uczniów. Wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności z zakresu metodyki pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną i sprzężoną.
Podstawy pedagogiki specjalnej, podstawy teoretyczne rewalidacji, podstawy dydaktyki specjalnej.
Konwersatoria
1) Niepełnosprawność intelektualna – ustalenia terminologiczne, ujęcia, stopnie, uwarunkowania, symptomatologia stopni niepełnosprawności intelektualnej. 2) Niepełnosprawność sprzężona – istota wybranych problemów. 3) Diagnoza i pomoc psychologiczno – pedagogiczna uczniom z niepełnosprawnością intelektualną i sprzężoną. 4) Zasady pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną. 5) Swoistość pracy z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną. Dorastanie i dorosłość osób z niepełnosprawnością intelektualną. 6) Rodzinny obraz niepełnosprawności intelektualnej. 7) Postawy społeczne wobec osób z niepełnosprawnością intelektualną.
Konwersatoria
Dyskusja, pokaz, metoda problemowa, metoda działań praktycznych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Konwersatoria
Średnia ocen z: 1) Kolokwium – pozytywna ocena, po uzyskaniu 60% poprawnych odpowiedzi. 2) Prezentacja – pozytywna ocena merytoryczna. 3) Projekt zajęć rewalidacyjnych z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną i sprzężoną. 4i5) aktywny udział w zajęciach i w dyskusji.
Ocena z przedmiotu
Oceną końcową z przedmiotu jest ocena z konwersatoriów.
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 09-04-2018 16:45)