SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dzieci ze spektrum autyzmu |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSpP-MWSRA |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studenta ze specyfiką zaburzeń ze spektrum autyzmu, charakterystyką rozwoju małego dziecka z ASD i metodyką wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z zaburzeniem całościowym. Wyposażenie studenta w umiejętności wstępnego rozpoznania symptomów zaburzeń z spektrum autyzmu. Kształtowanie pozytywnej postawy wobec odmienności zachowań dzieci z zaburzeniami rozwoju.
Podstawy pedagogiki specjalnej, podstawy rewalidacji, podstawy dydaktyki specjalnej.
Konwersatoria
1) Autystyczne spektrum zaburzeń – charakterystyka zaburzeń, specyfiki rozwoju, komunikowania się dzieci z ASD. 2) Narzędzia diagnostyczne w ASD we wczesnej fazie rozwoju dziecka. 3) Możliwości i ograniczenia pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu oraz w terapii dzieci z ASD. 4) Zasady i metody pracy wspomagającej rozwój dzieci oraz podstawy terapii dzieci z ASD. 5) Projektowanie planu wspomagania rozwoju i pomocy dzieciom z ASD i ich rodzicom. 6) Rola wsparcia społecznego wobec rodzin dzieci z ASD od momentu rozpoznania zaburzenia.
Konwersatoria
Dyskusja, pokaz, metoda problemowa, metoda działań praktycznych
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Pozytywna ocena z kolokwium (60% poprawności odpowiedzi). Udział w dyskusji. Pozytywna ocena prezentacji tematycznej. Pozytywna ocena projektu oddziaływań.
Ocenę stanowi ocena z konwersatorium.
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 09-04-2018 16:45)