SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język angielski III - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język angielski III
Kod przedmiotu 09.0-WP-PSPP-JO3-A
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika specjalna / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • mgr Beata Burchardt
  • mgr Marzena Lachowicz
  • mgr Małgorzata Gąsiorowska-Sawka
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 18 1,2 Egzamin

Cel przedmiotu

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym:

- wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej,

- kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych,

- wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.

Wymagania wstępne

Znajomość języka obcego na poziomie B1+

Zakres tematyczny

 

  1. Praca: ubieganie się o pracę, zatrudnienie, bezrobocie, rozmowa kwalifikacyjna.
  2. Korespondencja formalna.
  3. Komunikacja.

 

 

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z ćwiczeń: ćwiczenia kończą się egzaminem. Metodą weryfikacji efektów kształcenia jest egzamin pisemny i ustny sprawdzający znajomość języka obcego na poziomie B2 z uwzględnieniem specyfiki kierunku studiów.

Egzamin składa się z 4 części: czytania, pisania, słuchania i mówienia. Część sprawdzająca umiejętność pisania zawiera wybrane zagadnienia gramatyczne.

Student otrzymuje ocenę z egzaminu wg następujących progów punktowych:

50 – 60 % - dostateczny

61 – 70 % - dostateczny plus

71 – 80 % - dobry

81 – 90 % - dobry plus

91 – 100 % - bardzo dobry

Ocena z ćwiczeń jest oceną z egzaminu.

Ocena końcowa:  ocena końcowa jest oceną z egzaminu.

 

 

 

 

Literatura podstawowa

  1. Oxenden C., Latham-Koenig C., New English File Intermediate, Oxford University Press, 2009.
  2. Oxenden C., Latham-Koenig C., New English File Upper intermediate, Oxford University Press, 2009.
  3. Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd edition intermediate plus, Oxford University, 2016.
  4. Matasek M., Powtórka przed egzaminem, Opracowania tematyczne, Handy Books Studio, 2014.
  5. Matejko I., John-Jankowska B., A Selection of Sociological Problems in English, Śląskie Wydawnictwo Naukowe, Tychy 2006.

Literatura uzupełniająca

  1. Jones L., New Progress to First Certificate, Cambridge University Press, 2003.
  2. Cieślak M., English Special, repetytorium leksykalno-tematyczne, Wydawnictwo „Wagros” Poznań 2007.
  3. Cieślak M., English, repetytorium leksykalno-gramatyczne, Wydawnictwo „Wagros”, Poznań 2009.
  4. Vince M., Intermediate Language Practice, Macmillan, 2003
  5. Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press, 1997
  6. Longman Dictionary of Contemporary English, Longman, 2004

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Beata Burchardt (ostatnia modyfikacja: 24-04-2018 18:53)