SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język niemiecki III - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język niemiecki III
Kod przedmiotu 09.0-WP-PSPP-JO3-N
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika specjalna / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania niemiecki
Sylabus opracował
  • mgr Beata Łapanowska
  • mgr Barbara Mikulska
  • mgr Anna Kubrak
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 18 1,2 Egzamin

Cel przedmiotu

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym:

- wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej,

- kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych,

- wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.

Wymagania wstępne

Znajomość języka obcego na poziomie B1+

Zakres tematyczny

 

  1. Praca: ubieganie się o pracę, zatrudnienie, bezrobocie, rozmowa kwalifikacyjna.
  2. Korespondencja formalna.
  3. Komunikacja.

 

 

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z ćwiczeń: ćwiczenia kończą się egzaminem. Metodą weryfikacji efektów kształcenia jest egzamin pisemny i ustny sprawdzający znajomość języka obcego na poziomie B2 z uwzględnieniem specyfiki kierunku studiów.

Egzamin składa się z 4 części: czytania, pisania, słuchania i mówienia. Część sprawdzająca umiejętność pisania zawiera wybrane zagadnienia gramatyczne.

Student otrzymuje ocenę z egzaminu wg następujących progów punktowych:

50 – 60 % - dostateczny

61 – 70 % - dostateczny plus

71 – 80 % - dobry

81 – 90 % - dobry plus

91 – 100 % - bardzo dobry

Ocena z ćwiczeń jest oceną z egzaminu.

Ocena końcowa:  ocena końcowa jest oceną z egzaminu.

 

 

 

 

Literatura podstawowa

 

  • em neu Hauptkurs (Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe) – Max Hueber Verlag. (Wybrane zagadnienia tematyczne)
  • em neu Abschlusskuts (Deutsch als Fremdsprache für die  Mittelstufe) – Max Hueber Verlag.(Wbrane zagadnienia tematyczne)
  • Magazayn dla uczących się języka niemieckiego (dwumiesięcznik) „ Deutsch Aktuell”- Wybrane artykuły.
  • Strony internetowe:
  • -  ALUMNIPORTAL  Deutschland – Texte hören lernen – Top Themen mit Vokabeln- wybrane teksty do słuchania oraz wybrane teksty do czytania ze zrozumieniem
  • Materiały własne 

Literatura uzupełniająca

 

  • Repetytorium gramatyki języka niemieckiego, S.Bęza,PWN
  • Krzysztof Tkaczyk, Magdalena Doroch - Gramatyka j języka niemieckiego z ćwiczeniami – Deutsch. W-wa, 1, 2017, Wydawnictwo Naukowe PWN

 

 

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Beata Burchardt (ostatnia modyfikacja: 24-04-2018 18:56)