SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metodyka rewalidacji uczniów ze spektrum autyzmu II |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSpP-MRUA2 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Uporządkowanie wiedzy na temat specyfiki rozwoju psychoruchowego dzieci/uczniów ze spektrum autyzmu. Zapoznanie i ukształtowanie umiejętności w zakresie wybranych obszarów i metod pracy z dzieckiem/uczniem ze spektrum autyzmu. Ukazanie możliwości realizacji działań edukacyjnych, rewalidacyjnych i terapeutycznych w stosunku do dzieci/uczniów ze spektrum autyzmu w środowisku przedszkolnym i szkolnym.
Usystematyzowana podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej w szczególności podstawy wiedzy na temat autystycznego spektrum zaburzeń.
Konwersatoria
1) Dzieci ze spektrum autyzmu w środowisku przedszkolnym i szkolnym - wybór placówki edukacyjnej. Nauczanie indywidualne i grupowe - szanse i zagrożenia. 2) Diagnoza umiejętności szkolnych oraz diagnoza funkcjonalna jako podstawa planowania i realizacji działań edukacyjnych, rewalidacyjnych oraz terapeutycznych. 3) Dostosowanie treści edukacyjnych zawartych w podstawie programowej do indywidualnych możliwości i ograniczeń uczniów z autystycznego spektrum zaburzeń. 4) Wspomaganie rozwoju poznawczego, emocjonalno-społecznego i komunikacji uczniów ze spektrum autyzmu w przedszkolu i szkole. 5) Rozwój teorii umysłu i zabawy u dzieci/uczniów z autystycznym spektrum zaburzeń 6) Komunikacja alternatywna i wspomagająca jako jeden z elementów pracy wychowawczo-dydaktycznej i rewalidacyjne umożliwiający realizację podstawy programowej w przedszkolu i szkole
Konwersatoria
Praca z książką, pokaz z instruktażem, warsztat nabywania wybranych umiejętności, film dydaktyczny.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Konwersatoria
Ocena z konwersatoriów – średnia ocen z kolokwium, pracy kontrolnej, aktywności na zajęciach
Ocena z przedmiotu
Oceną z przedmiotu jest ocena z konwersatoriów.
Zmodyfikowane przez dr Jolanta Lipińska-Lokś (ostatnia modyfikacja: 27-04-2018 22:19)