SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wizualizacja zasobów przedsiębiorstwa |
Kod przedmiotu | 04.2-WM-BEP-WZP |
Wydział | Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki |
Kierunek | Biznes elektroniczny |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Projekt | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie z podstawami projektowania, wdrażania i serwisowania aplikacji wizualizacyjnych w oprogramowaniu Wonderware InTouch. W trakcie kursu uczestnik samodzielnie projektuje aplikację wizualizacyjną od podstaw poprzez konfigurację okien synoptycznych, symboli graficznych nowej generacji (symbole ArchestrA), definicję zmiennych oraz konfigurację skryptów. Przedmiot obejmuje szereg przykładów obrazujących praktyczne sposoby wizualizacji zasobów przedsiębiorstwa.
Brak
Wprowadzenie do oprogramowania WonderWare InTouch. Omówienie wymagań systemowych i sprzętowych. Zakładanie nowego projektu aplikacji w Galaxy Repository. Konfiguracja okien synoptycznych. Konfiguracja komunikacji z zewnętrznymi źródłami danych. Przepływ danych w aplikacji wizualizującej zasoby przedsiębiorstwa. Konfiguracja symboli ArchestrA. Projektowanie symboli ArchestrA. Definicja skryptów. Konfiguracja statusowania komunikacji. Konfiguracja alarmów. Konfiguracja trendów bieżących. Konfiguracja logowania historycznego. Konfiguracja użytkowników w aplikacji InTouch. Zabezpieczenie projektu aplikacji. Publikowanie zaprojektowanej aplikacji. Backup i restore projektu aplikacji. Przygotowanie i przeprowadzenie eksperymentalnego projektu wizualizacji zasobów przedsiębiorstwa. Realizacja praktyczna indywidualnych projektów.
Wykład - wykład konwencjonalny z wykorzystaniem wideoprojektora.
Projekt - zajęcia praktyczne w laboratorium komputerowym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład - sprawdzian w formie pisemnej i/lub ustnej, realizowany na koniec semestru.
Projekt – ocena końcowa stanowi sumę ważoną ocen uzyskanych za realizację poszczególnych elementów wizualizacji zasobów przedsiębiorstwa oraz formy jego prezentacji. Wkład poszczególnych elementów oceny: ocena projektu i zawartej w nim wizualizacji - 50%, ocena funkcjonalności projektu – 25%, wizualna forma prezentacji projektu 25%.
Ocena końcowa = 50 % oceny zaliczenia z formy zajęć wykład + 50 % oceny zaliczenia z formy zajęć projekt.
1. Witczak, M., Sterowanie i wizualizacja systemów. Wydawnictwo PWSZ w Głogowie, 2011.
2. Wonderware InTouch – podręcznik użytkownika, Invensys, 2012.
Stabryła, A.(Red.), Koncepcje zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem. Kraków, Mfiles.pl, 2010
Zmodyfikowane przez prof. dr hab. inż. Marcin Witczak (ostatnia modyfikacja: 30-04-2018 20:57)