SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Technologie mobilne w E-biznesie |
Kod przedmiotu | 04.2-WE-BEP-TMwE-B |
Wydział | Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki |
Kierunek | Biznes elektroniczny |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Projekt | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie słuchaczy z problematyką wykorzystania, funkcjonowania i projektowania aplikacji przeznaczonych dla urządzeń mobilnych.
Ukształtowanie podstawowych umiejętności w zakresie implementacji interfejsu użytkownika oraz technik transakcyjnych na platformach urządzeń mobilnych.
Podstawy programowania obiektowego
Aplikacje dla urządzeń mobilnych budowane w postaci stron WWW. Problematyka skalowania zawartości do możliwości urządzenia. Ograniczenia tego typu rozwiązań.
Możliwości aplikacji dedykowanych budowanych dla współczesnych systemów operacyjnych instalowanych w urządzeniach mobilnych, jak Android, iPhone i Windows Mobile.
Podstawy programowania aplikacji dla systemu operacyjnego Android. Kluczowe komponenty budowy aplikacji oraz narzędzia programisty dostarczane przez producentów systemów operacyjnych.
Programowanie interfejsu użytkownika dla aplikacji w urządzeniu mobilnym. Automatyczne dopasowanie interfejsu do możliwości urządzenia i układu elementów na ekranie. Obsługa zewnętrznych źródeł danych, aktualizacja danych w urządzeniach mobilnych. Komunikacja w sieci Internet. Uruchamianie czasochłonnych operacji w tle. Komunikacja pomiędzy różnymi modułami w systemie.
Modele komercjalizacji aplikacji dla urządzeń mobilnych. Możliwości dystrybucji aplikacji dla urządzeń mobilnych. Wykorzystanie oficjalnych kanałów dystrybucji oprogramowania proponowanych przez producentów systemów operacyjnych, jak Google Play Store.
Przykłady zastosowań technologii mobilnych w E-biznesie jak systemy płatności, systemy sprzedaży, rezerwacji biletów itp.
Wykład - wykład konwencjonalny z wykorzystaniem projektora.
Projekt - zajęcia praktyczne w laboratorium komputerowym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład – sprawdzian w formie pisemnej i/lub ustnej, realizowany na koniec semestru.
Projekt – ocena końcowa stanowi sumę ważoną ocen uzyskanych za realizację poszczególnych elementów kursu szkoleniowego oraz formy jego prezentacji. Wkład poszczególnych elementów oceny: ocena projektu i zawartego w nim materiału szkoleniowego - 50%, ocena raportu zawierającego analizę jakości i efektywności kursu szkoleniowego – 25%, wizualna forma prezentacji projektu 25%.
Ocena końcowa = 50 % oceny zaliczenia z formy zajęć wykład + 50 % oceny zaliczenia z formy zajęć projekt.
Stark, J., Jepson, B., Android. Tworzenie aplikacji w oparciu o HTML, CSS i JavaScript, Helion, 2013.
Annuzzi J., Darcey L., Conder S., Android. Wprowadzenie do programowania aplikacji. Wydanie V, Helion 2016.
Płonkowski M, Android Studio. Tworzenie aplikacji mobilnych, Helion 2017
Frederick G., Lal R. Projektowanie witryn internetowych dla urządzeń mobilnych, Helion 2010.
Zmodyfikowane przez dr inż. Robert Szulim (ostatnia modyfikacja: 24-04-2018 11:47)