SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Praktyczna nauka języka angielskiego I - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Praktyczna nauka języka angielskiego I
Kod przedmiotu 09.1-WH-FAP-PNJA1-S16
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Filologia / Filologia angielska
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 13
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • mgr Peter Preston
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Praktyczna nauka języka angielskiego 1 - Podstawy gramatyki - Konwersatorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę
Praktyczna nauka języka angielskiego 1 - Czytanie - Konwersatorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę
Praktyczna nauka języka angielskiego 1 - Pisanie - Konwersatorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę
Praktyczna nauka języka angielskiego 1 - Słuchanie - Konwersatorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę
Praktyczna nauka języka angielskiego 1 - Mówienie - Konwersatorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem kursu jest rozwinięcie receptywnych i produktywnych umiejętności językowych zarówno w pisaniu jak i mówieniu, które mają na celu osiągnięcie minimalnego poziomu językowego B1 opisanego wg ESKOJ/CEFR, poprzez rozszerzanie wiedzy z zakresu słownictwa i struktur gramatyczno-leksykalnych oraz ćwiczenia z zakresu czytania, pisania, mówienia i słuchania.

Wymagania wstępne

Znajomość języka angielskiego przynajmniej na poziomie A2 wg ESKOJ/CEFR.

Zakres tematyczny

Zakres tematyczny przedmiotu obejmuje szeroko rozumianą tematykę związaną z tematami życia codziennego i osobistymi zainteresowaniami, które rozumiane są jako teksty ogólnoużytkowe; zagadnienia te mają przyczynić się do ukształtowania niezależnej postawy językowej studenta (wg ESKOJ/CEFR). Semestr 1 będzie stanowił okres konsolidacji wiadomości z zakresu struktur leksykalno-gramatycznych.

Metody kształcenia

Dominującą metodą kształcenia będzie podejście komunikatywne, wykorzystujące indywidualne metody pracy, pracę w parach lub w całej grupie w oparciu o zadania, ćwiczenia, dyskusje, prezentacje i zadania domowe. Zintegrowany charakter nauczania języka angielskiego, z uwzględnieniem specyfiki nauczania i oceniania, obejmuje 5 sprawności: gramatykę, pisanie, mówienie, słuchanie i czytanie. Nauczanie poszczególnych sprawności uwzględnia jednocześnie pozostałe sprawności, co w naturalny sposób wynika ze zintegrowanego podejścia do nauczania języka obcego.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie na ocenę.

Uczestnictwo w zajęciach PNJA jest obowiązkowe dla wszystkich słuchaczy. Uczestnictwo w zajęciach będzie brane pod uwagę przy ocenie poszczególnych kursów (wymagane jest 80% obecności na zajęciach). Ocena z   kursu stanowi średnią ocen uzyskanych podczas oceniania ciągłego i ocenę końcową z danego kursu.  Ocenianie ciągłe odbywa się w oparciu o różnorodne zadania (w tym testy) przewidziane przez prowadzącego kurs oraz na podstawie obserwacji zaangażowania studenta w zajęcia.  Ocena końcowa jest wyliczana na podstawie średniej ważonej ocen cząstkowych uzyskanych z poszczególnych komponentów wchodzących w skład bloku zajęć PNJA, z tym że każdy komponent musi zostać zaliczony na co najmniej 3.0.

Kryteria oceniania sprawności mówienia i pisania są zgodne z kryteriami oceniania tych sprawności podczas egzaminu PNJA na danym poziomie językowym (dotyczy wszystkiech semestrów).

Poniższa skala ocen uwzględnia przedziały procentowe, które są stosowane podczas oceniania egzaminu z PNJA oraz przy ocenianiu na zaliczenie kursów:

 

%

Ocena

0% - 54,99%

ndst (2.0)

55% - 69,99%

dost (3.0)

70% - 74,99%

dst+ (3.5)

75% - 80.99%

db (4.0)

81% - 90,99%

db+ (4.5)

91% - 100%

bdb (5.0)

Literatura podstawowa

Słowniki-

  1. Oxford Wordpower (semi-bi-lingual).
  2. Longman Contemporary English Dictionary.
  3. Longman Essential Activator.

 

Gramatyka-

  1. Murphy, R. Essential Grammar in Use, Cambridge, Cambridge University Press 1990.
  2. Swan, M. Practical English Usage, Oxford, OUP 1995.
  3. Thomson, A. J., Martinet, A. V. A Practical English Grammar, Oxford, OUP 1986.

 

Wybrane pozycje do samodzielnej pracy (z kluczem odpowiedzi)-

  1. McCarthy, M. 1999. English Vocabulary in Use - elementary. Cambridge University Press.
  2. Vince, M. 1999. Elementary Language Practice. Macmillan Heinemann. Oxford.
  3. Każdorazowo ustalana przez prowadzącego

Literatura uzupełniająca

  1. Strony internetowe zawierające materiały do ćwiczeń ze słuchania I czytania ze zrozumieniem:

www.bbc.co.uk

www.cnn.com

www.ted.com

  1. Każdorazowo ustalana przez prowadzącego

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Mirosława Kubasiewicz (ostatnia modyfikacja: 15-05-2019 13:59)