pomoc studentom pierwszego roku w pokonaniu bariery pomiędzy lekcjami języka angielskiego w szkole średniej a zajęciami uniwersyteckimi.
stworzenie pozytywnej motywacji do własnej pracy i generowanie odpowiedzialności za niezależność w osiąganiu sukcesów w doskonaleniu umiejętności językowych.
zmiana ról studentów z uczniów języka obcego na użytkowników języka na uniwersytecie
przygotowanie studentów pierwszego roku do aktywnego uczestnictwa w kursach i zajęciach akademickich prowadzonych po angielsku
przygotowania studentów do zdobywania nowej wiedzy w języku angielskim
Wymagania wstępne
Autentyczna motywacja do studiowania po angielsku.
Zakres tematyczny
Kurs obejmuje zadania i treści rozwijające poznawcze umiejętności zdobywania i zarządzania własną wiedzą i uzupełnia pozostałe kursy praktycznej nauki języka angielskiego.
Umiejętności to:
poznawanie i zgłębianie poważnych tematów z różnych punktów widzenia i perspektyw
interakcje z tekstami autentycznymi, to znaczy tekstami nieprzygotowanymi na potrzeby uczenia się języka angielskiego i tekstami nie podręcznikowymi, czyli uproszczonymi lub edytowanymi
krytyczne podejście do tematów i zagadnień
refleksyjne uczenie się i doskonalenie umiejętności językowych (budowanie autonomii studenta języka, a nie strategii ucznia języka)
interakcje z różnymi odbiorcami (nie tylko z nauczycielem)
Ćwiczenia praktyczne mają za zadanie rozwijanie językowych umiejętności studentów w:
planowanie i tworzenie sytuacji tylko interaktywnych
personalizowanie materiału na potrzeby danej grupy studentów
wykorzystywanie tylko aktywnych metod uczenia się języka
tworzenie połączeń pomiędzy światem uniwersytetu ( i jego tekstami), a światem doświadczeń, zainteresowań i pasji studentów pierwszego roku
dokonywanie systematycznej oceny wspólnej pracy i modyfikowanie programu w zależności od potrzeb i osiągnięć lub niepowodzeń
tworzenie programu dodatkowych projektów tworzących konieczność studiowania i używania języka angielskiego poza salą wykładową
ukazanie studentom sposobów i metod na bycie niezależnym w zdobywaniu i doskonaleniu umiejętności językowych w sytuacjach społecznych i akademickich
planowanie zajęć z duża ilością i różnorodnością ćwiczeń praktycznych
prezentowanie radości życia i pedagogicznej pasji
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Aktywny udział w zajęciach, pracy grupowej, indywidualnych oraz grupowych konsultacjach oraz przygotowanie dwóch projektów.
Literatura podstawowa
Skrypt materiałów do zajęć w bieżącym roku akademickim.
Literatura uzupełniająca
Martin Hewings, Craig Thaine & Michael McCarthy (2010), Cambridge Academic English. CUP
Mary Waters & Alan Waters (1996). Study Tasks in English.CUP
Sarah Philpot, Lesley Curnick, Emma Pathare, Gary Pathare & Richard Harrison. (2013) Headway Academic Skills Introductory Reading, Writing, and Study Skills Student's Book with Oxford Online Skills. OUP
Uwagi
Program przedmiotu (obecny sylabus 2018/2019) zakłada aktywną rolę studentów w jego budowaniu i realizacji. Stanowi jedynie pomysł na wprowadzenie studentów w świat, w którym język angielski jest językiem akademickich studiów. Studenci mają możliwość jego modyfikacji w trakcie wspólnej pracy, tak aby odpowiadał ich potrzebom, aspiracjom, dotychczasowym doświadczeniom i ich nowej aktywnej roli w społeczeństwie wiedzy.
Zmodyfikowane przez dr Mirosława Kubasiewicz (ostatnia modyfikacja: 15-05-2019 14:06)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.