SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Podstawy komunikacji językowej - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Podstawy komunikacji językowej
Kod przedmiotu 09.1-WH-FAP-PKJ-Ć-14_gen8IHDB
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Filologia / Filologia angielska
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski i angielski
Sylabus opracował
  • dr Anna Kuzio
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest:

  • zapoznanie się z terminologią z zakresu teorii komunikacji;
  • zapoznanie z podstawowymi teoriami komunikowania się, modelami komunikacyjnymi;
  • przedstawienie praktycznego zastosowania teorii komunikacji.

Wymagania wstępne

Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym czynny udział w zajęciach.

Znajomość podstawowych teoretycznych zagadnień w językoznawstwie angielskim.

Przedmioty wprowadzające, których wcześniejsze zaliczenie jest niezbędne do realizowania treści przedmiotu: Wstęp do studiów neofilologicznych (językoznawstwo)

Zakres tematyczny

Niniejszy przedmiot omawia następujące zagadnienia: paradygmaty w teoriach komunikacji, tradycje badawcze w teorii komunikacji, komunikacja interpersonalna, komunikacja grupowa i publiczna, komunikacja masowa, kontekst kulturowy, płeć w komunikacji, komunikacja werbalna i niewerbalna.

Metody kształcenia

Wykład konwersatoryjny, prezentacje, praca z tekstami źródłowymi, krytyczna analiza, dyskusja, debata.

 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Na ocenę z ćwiczeń składają się wyniki osiągnięte z bieżących prac kontrolnych tj. testy, projekty, zadania domowe, prace zlecone przez prowadzącego (80%) oraz systematyczne i aktywne uczestnictwo w zajęciach (20%). Ocena końcowa z przedmiotu określana jest przez następującą skalę: 

0-60.9              2.0 (ndst)
61.0 - 69.9       3.0 (dost)
70.0 - 79.9       3.5 (dost+)
80.0 - 89.9       4.0 (db)
90.0 - 94.9       4.5 (db +)
95.0 - 100        5.0 (bdb)

Literatura podstawowa

Beck A., Communication studies: the essential resource, Routledge: London 2003.

Burgoon M.F., Hunsaker E., Dawson J., Human communication, Sage Publications: Thousand Oaks 1994.

Fiske J. Introduction to communication studies, Routledge:  London 1990.

Littlejohn S.W., Foss K.A., Theories of human communication studies, Cengage: Wardsworth 2005.

oraz wybrane pozycje z piśmiennictwa z zakresu ww dziedziny każdorazowao ustalana przez prowadzącego.

Literatura uzupełniająca

Scollon R., Scollon B.K., Intercultural communication: a discourse approach, Wiley, Blackwell: Oxford 1995.

Steinberg S., An introduction to communication studies, Cape Town, South Africa: Juta 2007.

oraz wybrane pozycje z piśmiennictwa z zakresu ww dziedziny każdorazowao ustalana przez prowadzącego.

Uwagi

Szczegółowe informacje  dotyczące realizacji zakresu tematycznego, metodach weryfikacji i warunkach zaliczenia są przedstawiane przez prowadzącego podczas pierwszych zajęć z przedmiotu. W zależności od zainteresowań studentów, prowadzący ma prawo modyfikacji zakresu tematycznego.


Zmodyfikowane przez dr Mirosława Kubasiewicz (ostatnia modyfikacja: 25-05-2019 19:02)