SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Kompetencje nauczyciela |
Kod przedmiotu | 08.3-WH-HP-WPNH- 17 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia / Filologia angielska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 30 | 2 | Zaliczenie na ocenę |
Przygotowanie studentów do refleksyjnego i innowacyjnego pełnienia funkcji nauczyciela języka angielskiego.
Zapoznanie z przesłankami psychologii humanistycznej i poznawczej jako koncepcyjnym fundamentem działalności współczesnego nauczyciela.
Rozwijanie umiejętności oceniania efektów własnej pracy dydaktyczno-wychowawczej i wdrażanie do ciągłego doskonalenia posiadanych kompetencji.
Argumentacyjne uświadomienie studentom rodzajów wiedzy, jaką powinien posiadać skuteczny nauczyciel języka.
Uzyskanie zaliczenia z przedmiotów specjalności nauczycielskiej obowiązujących w poprzednich semestrach.
Konstruktywistyczna postawa nauczyciela.
Koncepcja wielorakich inteligencji a proces glottodydaktyczny.
Rozwój neuropsychologiczny ucznia a akwizycja języka.
Kompetencja kreatywna i interkulturowa nauczyciela.
Własne badania pedagogiczne nauczyciela.
Podmiotowość ucznia w klasie językowej.
Motywowanie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych i obniżonym poczuciu własnej wartości.
Obniżanie afektywnego filtra uczniów.
Budowanie empatycznych relacji między uczniami a nauczycielem, a także wśród samych uczniów.
Trudności wychowawcze, ich źródła i sposoby pokonywania ich.
Burza mózgów, projekt, studium przypadków, dyskusja
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Na ocenę z przedmiotu składają się wyniki uzyskane z pracy projektowej (50%) i aktywnego udziału w dyskusjach (50%).
. Bailey, K. M. 2001. Action research, teacher research, and classroom research in language teaching. W: M. Celce-Murcia (ed.) Teaching English as a second or foreign language, 489 – 498. London: Heinle & Heinle.
2. Brown, H. D. 1994. Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy. Saddle River, NJ: Prentice Hall Regents.
3. Gower, R., Phillips, D., Walters, S. 1995. Teaching practice book. Oxford: Heinemann.
4. Harmer, J. 2002. The practice of English language teaching. Harlow, Essex: Longman.
5. Kozioł, E., Kobyłecka, E. (eds) 2008. Zachowania zawodowe nauczycieli i ich uwarunkowania. Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski.
6. Nunan, D. 1994. Research methods in language learning. Cambridge: CUP.
7. Wiśniewska, D. 2005. Praca badawcza nauczycieli języków obcych. W: K. Karpińska-Szaj (ed.) Nauka języków obcych w dobie integracji europejskiej, 201 – 209.
8. Zawadzka, E. 2004. Nauczyciele języków obcych w dobie przemian. Kraków: „Impuls”. Podobnie postępuj w przypadku kolejnych pozycji bibliograficznych literatury podstawowej wciskając [Enter]. Pamiętaj o kolejności: autor, tytuł, wydawnictwo, miejsce, rok wydania! Przed wciśnięciem [Enter] skasuj ukryty tekst: „Podobnie …”.
1. Komorowska, H. 2005. Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
2. Werbińska, D. 2004. Skuteczny nauczyciel języka obcego. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
3. Zawodniak, J. 2004. Integracja percepcyjno-motoryczna w procesie glottodydaktycznym. Neofilolog, 24, 24 – 32.
Brak
Zmodyfikowane przez dr Mirosława Kubasiewicz (ostatnia modyfikacja: 20-04-2018 17:07)