SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język angielski - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język angielski
Kod przedmiotu 11.3-WI-INFD-JA
Wydział Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki
Kierunek Informatyka
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Jolanta Bąk
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Opanowanie znajomości języka angielskiego ogólnego na poziomie B2+ wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages). Ukształtowanie wśród studentów świadomości o wadze poprawności językowej i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej gramatyki języka angielskiego. Opanowanie umiejętności rozpoznawania oraz prawidłowego stosowania odpowiednich rejestrów językowych – zarówno w języku mówionym jak i pisanym.

Ukształtowanie u studentów kompetencji językowej z zakresu elementów języka angielskiego technicznego (ESP) związanego z językiem akademickim.

Wymagania wstępne

Znajomość języka angielskiego ogólnego na poziomie B2 wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages).

Zakres tematyczny

Kompleksowe ćwiczenie i rozwijanie umiejętności językowych (pisanie, czytanie, mówienie oraz rozumienie ze słuchu) w oparciu o literaturę podstawową oraz anglojęzyczne materiały źródłowe związane z informatyką z takich dziedzin tematycznych jak:

           •  Metody numeryczne

           •  Badania operacyjne

           •  Big Data i analityka biznesowa

           •  Techniki modelowania programów

           •   Grafy i sieci w informatyce

           •   Inżynieria bezpieczeństwa

           •   Zachowania człowieka w organizacji i na rynku pracy

Metody kształcenia

Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat): metoda komunikacyjna nauczania języka angielskiego, praca z tekstem źródłowym/specjalistycznym, praca indywidualna, w parach oraz w grupach z wykorzystaniem środków audiowizualnych i multimedialnych.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat) – warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen (minimum 60%) z kolokwiów przeprowadzonych 2 razy w semestrze, przedstawienie krótkiej wypowiedzi (3 min) na temat związany z wybraną specjalizacją oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Literatura podstawowa

  Headway Academic Skills, Sarah Philpot, Lesley Curnick, Emma Pathare, Gary Pathare & Richard Harrison, OUP

Literatura uzupełniająca

1.     John Allison, Jeremy Townend, Paul Emmerson, The Business – upper-intermediate, Macmillan Education 2008  

2.     Michael McCarthy&Felicity O’Dell, Academic Vocabulary in Use, CUP 2008

3.     Jon Marks, Check Your English Vocabulary for Computers and Information Technology, A&C Black, London, 2007

4.     Michael Vince, Macmillan English Grammar In Context (Advanced), Macmillan Education 2008  

5.     Santiago Remacha Esteras, Professional English in Use ICT, Cambridge University Press, 2007

6.     anglojęzyczne magazyny specjalistyczne publikowane przez THE IEEE COMPUTER SOCIETY

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Jolanta Bąk (ostatnia modyfikacja: 26-04-2018 14:03)