SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Nowoczesne projektowanie aplikacji internetowych - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Nowoczesne projektowanie aplikacji internetowych
Kod przedmiotu 11.3-WI-INFD-NPAI
Wydział Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki
Kierunek Informatyka
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 6
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Grzegorz Bazydło
  • dr inż. Iwona Grobelna
  • dr hab. inż. Remigiusz Wiśniewski, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę
Projekt 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

  • Wykształcenie umiejętności projektowania przyjaznych użytkownikowi nowoczesnych aplikacji internetowych.

  • Poznanie przez studentów praktycznych aspektów wykorzystania języków skryptowych w rozwiązywaniu zaawansowanych problemów informatycznych.

Wymagania wstępne

brak

Zakres tematyczny

Kierunki rozwoju web designu. Treść a forma. Kompozycja. Hierarchia wizualna. Kolory i czcionki. Psychologia Internetu.

User Experience (UX) design. UX dla urządzeń mobilnych.

Projektowanie interaktywnych serwisów internetowych z wykorzystaniem języków znaczników (HTML, XHTML, HTML5) oraz arkuszy stylów CSS – prawidłowa struktura i hierarchia serwisu (nawigacja, interaktywność, użyteczność), tabele, formularze. Walidacja kodu HTML i CSS.

Zastosowanie języków skryptowych w realizacji serwisów internetowych.

Wykorzystanie języka PHP w aplikacjach osadzonych na serwerze, struktury danych, podstawy budowy aplikacji.

Bezpieczeństwo aplikacji internetowych opartych o języki skryptowe.

Metody kształcenia

wykład: dyskusja, wykład konwencjonalny

laboratorium: ćwiczenia laboratoryjne, praca w grupach

projekt: metoda projektu, dyskusja

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykład - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen z kolokwiów pisemnych lub ustnych przeprowadzonych co najmniej raz w semestrze

Laboratorium - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich ćwiczeń laboratoryjnych przewidzianych do realizacji w ramach programu laboratorium

Projekt - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich zadań projektowych przewidzianych do realizacji w ramach zajęć projektowych.

Składowe oceny końcowej = wykład: 30% + laboratorium: 40% + projekt: 30%

Literatura podstawowa

  1. D. Kadavy, Design dla hakerów. Sekrety genialnych projektów, Helion 2012
  2. H.P. Willberg, F. Forssman, Pierwsza pomoc w typografii, słowo/obraz terytoria 2011
  3. B.P. Hogan, HTML5 i CSS3. Standardy przyszłości, Helion 2010
  4. E. Freeman, E. Freeman, Head First HTML with CSS & XHTML. Edycja polska (Rusz głową!), Helion, Gliwice, 2007
  5. E. Watrall, J. Siarto, Head First Web Design. Edycja polska, Helion, Gliwice, 2010
  6. E. T. Freeman, E. Robson, HTML5. Rusz głową!, Helion, Gliwice, 2012

Literatura uzupełniająca

  1. M. Aleksander, Jak stać się lepszym projektantem UX, Helion 2015
  2. J. Allen, J. Chudley, Projektowanie witryn internetowych User eXperience, Helion 2013
  3. J. Nielsen, Raluca Budiu, Funkcjonalność aplikacji mobilnych. Nowoczesne standardy UX i UI, Helion 2013

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr inż. Iwona Grobelna (ostatnia modyfikacja: 26-04-2018 12:56)