SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Komunikacja interpersonalna - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Komunikacja interpersonalna
Kod przedmiotu 06.0-WE-AEIT-KomInter
Wydział Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki
Kierunek Automatyka i robotyka, Elektrotechnika, Informatyka
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów doktoranckie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przedstawienie wybranych elementów w zakresie komunikacji interpersonalnej w pracy zespołowej i dydaktycznej.

Wymagania wstępne

Brak.

Zakres tematyczny

Bariery komunikacyjne i sposoby ich pokonywania. Warunki skutecznej komunikacji, błędy w komunikowaniu się w sytuacji pracy grupowej i dydaktycznej.

Zespół. Zespoły w środowisku pracy grupowej i dydaktycznej oraz naukowej. Etapy rozwoju zespołu. Komunikacja w zespole. Problemy zespołu.

Zasady planowania zajęć dydaktycznych i przygotowania dokumentacji tych zajęć.

Metody kształcenia

wykład problemowy, studium przypadku, wykład konwencjonalny

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Uzyskanie pozytywnej oceny z wykonanego konspektu oraz aktywny udział w dyskusji.

Literatura podstawowa

  1. Akty prawne regulujące zasady i warunki przygotowywania dokumentacji związanej z realizacją zajęć dydaktycznych na uczelniach wyższych.
  2. Nęcki Z., Komunikacja międzyludzka, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1996.
  3. Szewczuk K., Metody dydaktyczne stosowane w szkole wyższej, Wyd. WAM, Kraków 2013.
  4. Adams K. , Galanes G. J., Komunikacja w grupach, PWN, Warszawa 2007.

Literatura uzupełniająca

  1. Arends R.I., Uczymy się nauczać, WSiP, Warszawa 2003.
  2. Kotusiewicz A.A., Koć-Seniuch G. (red.), Nauczyciel akademicki w refleksji nad własną praktyką edukacyjną, Wydawnictwo Akademickie "Żak", Warszawa, 2008.
  3. Buzan T., Pamięć na zawołanie, Ravi, Łódź 2003.
  4. Kostera M., Rosiak A., Nauczyciel akademicki: zajęcia dydaktyczne, jak je prowadzić by...,Gdańskie Wyd. Psychologiczne, Gdańsk 2008.

Uwagi

Brak.


Zmodyfikowane przez prof. dr hab. inż. Marcin Witczak (ostatnia modyfikacja: 27-03-2018 12:08)