SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski II |
Kod przedmiotu | 09.0-WE-AEIT-JęzAng02 |
Wydział | Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki |
Kierunek | Automatyka i robotyka, Elektrotechnika, Informatyka |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | doktoranckie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | - | - | Egzamin |
Opanowanie znajomości języka angielskiego ogólnego na poziomie C1 wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages). Ukształtowanie wśród studentów świadomości o wadze poprawności językowej i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej gramatyki języka angielskiego. Opanowanie umiejętności rozpoznawania oraz prawidłowego stosowania odpowiednich rejestrów językowych ( rejestr formalny vs nieformalny) – zarówno w języku mówionym jak i pisanym. Ukształtowanie umiejętności tworzenia oraz przeprowadzania naukowej prezentacji multimedialnej.
Ukształtowanie u studentów kompetencji językowej z zakresu elementów języka angielskiego technicznego (ESP) związanego z językiem akademickim.
Język angielski I
Kompleksowe ćwiczenie i rozwijanie umiejętności językowych (pisanie, czytanie, mówienie oraz rozumienie ze słuchu) w oparciu o literaturę podstawową oraz anglojęzyczne materiały źródłowe związane z automatyką i robotyką, elektrotechniką lub informatyką, z uwzględnieniem następujących aspektów:
- gramatyka (np. czasy gramatyczne, strona bierna, następstwo czasów, tryby warunkowe, przedimek określony i nieokreślony, etc.);
- naukowa prezentacja multimedialna;
- rejestr językowy formalny vs rejestr językowy nieformalny;
- listy/e-maile w języku formalnym;
- język akademicki/naukowy – specjalistyczny;
- język wykorzystywany w naukowych artykułach technicznych;
Metoda komunikacyjna nauczania języka angielskiego, praca z tekstem źródłowym/specjalistycznym, praca indywidualna, w parach oraz w grupach z wykorzystaniem środków audiowizualnych i multimedialnych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny (minimum 60%) z egzaminu pisemnego i ustnego, przedstawienie 15 minutowej prezentacji multimedialnej związanej z pracą doktorską i/lub prowadzonymi badaniami oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.
1. Sarah Philpot, Lesley Curnick, Emma Pathare, Gary Pathare & Richard Harrison, Headway Academic Skills, OUP 2013
2. Michael McCarthy&Felicity O’Dell, Academic Vocabulary in Use, Cambridge University Press 2008
3. Cambridge Academic English, Martin Hewings and Craig Thaine , Cambridge University Press 2012
4. Susan M. Reinhart, Giving Academic Presentations, Michigan ELT, University of Michigan Press 2013
5. Mark Powell, Dynamic Presentations, Cambridge University Press 2010
1. Virginia Evans, FCE Use of English, Express Publishing , 2015
2. John Allison, Jeremy Townend, Paul Emmerson, The Business – upper-intermediate, Macmillan Education 2008
3. Michael Vince, Macmillan English Grammar In Context (Advanced), Macmillan Education 2008
4. anglojęzyczne magazyny naukowo - specjalistyczne
Zmodyfikowane przez mgr Jolanta Bąk (ostatnia modyfikacja: 12-04-2018 15:56)