SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język niemiecki III - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język niemiecki III
Kod przedmiotu 09.0-WP-PEDP-JO3 N
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika / Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza i profilaktyka
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania niemiecki
Sylabus opracował
  • mgr Anna Kubrak
  • mgr Beata Łapanowska
  • mgr Barbara Mikulska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 30 2 18 1,2 Egzamin

Cel przedmiotu

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym: wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej; kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych; wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.

Wymagania wstępne

Znajomość języka obcego na poziomie B1.

Zakres tematyczny

Zachowania społeczne.

Osobowość. Stereotypy narodowe, różnice kulturowe.

Różne sposoby komunikacji werbalnej i niewerbalnej. 

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z konwersatorium: ćwiczenia kończą się egzaminem. Metodą weryfikacji efektów kształcenia jest egzamin pisemny i ustny sprawdzający znajomość języka obcego na poziomie B2 z uwzględnieniem specyfiki kierunku studiów.

Egzamin składa się z 4 części: czytania, pisania, słuchania i mówienia. Część sprawdzająca umiejętność pisania zawiera wybrane zagadnienia gramatyczne.

Student otrzymuje ocenę z egzaminu wg następujących progów punktowych:

50 – 60 % - dostateczny

61 – 70 % - dostateczny plus

71 – 80 % - dobry

81 – 90 % - dobry plus

91 – 100 % - bardzo dobry

Ocena z ćwiczeń jest oceną z egzaminu.

Ocena końcowa:  ocena końcowa jest oceną z egzaminu.

Literatura podstawowa

em neu Hauptkurs (Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe) – Max Hueber Verlag, - wybrane zagadnienia tematyczne.

em neu Abschlusskurs (Deutsch als Fremdsprache für die  Mittelstufe) – Max Hueber Verlag -wybrane zagadnienia tematyczne Magazyn dla uczących się języka niemieckiego (dwumiesięcznik)

„ Deutsch Aktuell” - wybrane artykuły.

Strony internetowe: ALUMNIPORTAL  Deutschland – Texte hören, lernen – Top Themen mit Vokabeln - wybrane teksty do słuchania oraz wybrane teksty do czytania ze zrozumieniem.

Themen neu 2, 3 Hueber Verlag – wybrane zagadnienia tematyczne. Schritte 4, 5 Hueber Verlag – wybrane zagadnienia tematyczne. Deutsch kompakt,

Deutsch als Fremdsprache für Erwachsene, Klett,

Materiały własne

Literatura uzupełniająca

Repetytorium gramatyki języka niemieckiego, S. Bęza, PWN

Gramatyka języka niemieckiego z ćwiczeniami, Krzysztof Tkaczyk, Magdalena Doroch, Warszawa 2017, Wydawnictwo Naukowe PWN

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Anna Kubrak (ostatnia modyfikacja: 27-04-2018 10:35)