SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Edukacja przyrodnicza - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Edukacja przyrodnicza
Kod przedmiotu 13.9-WB-OSOD-EdPrz-Ć-S14_pNadGenLLCZU
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Ochrona środowiska / Ochrona zasobów naturalnych
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Elżbieta Roland
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Poznanie podstawowej wiedzy z zakresu planowania procesu dydaktycznego

i umiejętności niezbędne do realizacji zadań edukacyjnych pomocnych w upowszechnianiu wiedzy przyrodniczej.

Wymagania wstępne

Podstawowa wiedza z zakresu bioróżnorodności, ochrony środowiska, ochrony przyrody.

Zakres tematyczny

Cele edukacji przyrodniczej;

Planowanie działań edukacyjnych;

Metody realizacji edukacji przyrodniczej;

Projekt jako metoda nauczania w edukacji przyrodniczej

Ścieżki dydaktyczne w edukacji przyrodniczej;

Materiały dydaktyczne stosowane w edukacji przyrodniczej (pakiety edukacyjne, przewodniki, materiały dydaktyczne dla nauczycieli, uczniów, strony internetowe itp.);

Planowanie działań edukacyjny; 

Metody kształcenia

podająca (prelekcja); praktyczna (przygotowanie projektu działań edukacyjnych)

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Przygotowanie oferty działań edukacyjnych z wykorzystaniem metody projektu,  aktywny udział w zajęciach

udział w konsultacjach dotyczących przygotowania wniosku o dofinansowanie działań edukacyjnych

Literatura podstawowa

1.      Stawiński W. Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. PWN, Warszawa, 2000.

2.      Tuszyńska L. Metodyka nauczania biologii i ochrony środowiska dla studentów i nauczycieli przedmiotów przyrodniczych. WUW, Warszawa 2003.

3.      Potyrała K., Walosik A. (red). Edukacja przyrodnicza wobec wyzwań przyszłości. Kraków 2011.

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Elżbieta Roland (ostatnia modyfikacja: 14-06-2018 10:14)