SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Gry menadżerskie |
Kod przedmiotu | 14.9-WP-PSChM-GM |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Psychologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 8 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Występuje w specjalnościach | Psychologia pracy, organizacji i zarządzania |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z metodami aktywnej pracy z grupami takimi jak gry zespołowe wykorzystywane podczas warsztatów i szkoleń biznesowych. Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia gier i symulacji wykorzystywanych w warsztatach i szkoleniach biznesowych, projektowania procesu szkoleniowego w biznesie.
Brak
Wprowadzenie do przedmiotu. (rodzaje gier, formy pracy, zasady współpracy w grupach, cele, wykorzystanie wiedzy teoretycznej do rozwiązań praktycznych). Role gier i symulacji dotyczących zarządzania w rozwijaniu kompetencji menadżerskich. Praca nad wybranymi ice-breakerami stosowanymi w szkoleniach biznesowych. Praca nad grą symulacyjną, grą dotyczącą perswazji, negocjacji i podejmowania decyzji, grą dotyczącą komunikacji w procesie zarządzania, grą dotyczącą budowania zespołu, grą dotyczącą konfliktu i współpracy. Omówienie najważniejszych technik i zasad stosowania gier i symulacji w rozwijaniu kompetencji trenerskich.
Praca z podręcznikiem, studium przypadku, dyskusja moderowana, gry decyzyjne i kierownicze, praca w grupach, prezentacje wyników oraz refleksja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z oceną na podstawie ocen cząstkowych – stworzenie konspektu szkolenia oraz projektu szkoleniowego dla fikcyjnego przedsiębiorstwa.
Warunki zaliczenia konspektu i projektu szkoleniowego to uzyskanie 60 % punktów.
1. Balcerak A., Woźniak J., Gry menedżerskie, Gdańsk, 2016
2. Łaguna M., Fortuna P., Przygotowanie szkolenia, Gdańsk: GWP, 2014
3. Łaguna M., Szkolenia, Gdańsk: GWP, 2004
4. Rogers J., Whittleworth K., Gilbert A., Menedżer jako coach. Nowoczesny styl zarządzania, Gdańsk, GWP, 2014
5. Balcerak A., Kwaśnicki W., Modele symulacyjne i gry menadżerskie we wspomaganiu decyzji i w dydaktyce, Wyd.politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2010 (CZ.II).
Watson J., Strategia. Wprowadzenie do teorii gier, Warszawa, 2004.
Zmodyfikowane przez dr Magdalena Kolańska-Stronka (ostatnia modyfikacja: 26-04-2018 23:44)