SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Gry menadżerskie - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Gry menadżerskie
Kod przedmiotu 14.9-WP-PSChM-GM
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Psychologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 8
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Występuje w specjalnościach Psychologia pracy, organizacji i zarządzania
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Magdalena Kolańska-Stronka
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studentów z metodami aktywnej pracy z grupami takimi jak gry zespołowe wykorzystywane podczas warsztatów i szkoleń biznesowych. Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia gier i symulacji wykorzystywanych w warsztatach i szkoleniach biznesowych, projektowania procesu szkoleniowego w biznesie.

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

Wprowadzenie do przedmiotu. (rodzaje gier, formy pracy, zasady współpracy w grupach, cele, wykorzystanie wiedzy teoretycznej do rozwiązań praktycznych). Role gier i symulacji dotyczących zarządzania w rozwijaniu kompetencji menadżerskich. Praca nad wybranymi ice-breakerami stosowanymi w szkoleniach biznesowych. Praca nad grą symulacyjną, grą dotyczącą perswazji, negocjacji i podejmowania decyzji, grą dotyczącą komunikacji w procesie zarządzania, grą dotyczącą budowania zespołu, grą dotyczącą konfliktu i współpracy. Omówienie najważniejszych technik i zasad stosowania gier i symulacji w rozwijaniu kompetencji trenerskich.

Metody kształcenia

Praca z podręcznikiem, studium przypadku, dyskusja moderowana, gry decyzyjne i kierownicze, praca w grupach, prezentacje wyników oraz refleksja.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z oceną na podstawie ocen cząstkowych – stworzenie konspektu szkolenia oraz projektu szkoleniowego dla fikcyjnego przedsiębiorstwa.

Warunki zaliczenia konspektu i projektu szkoleniowego to uzyskanie 60 % punktów.

Literatura podstawowa

1. Balcerak A., Woźniak J., Gry menedżerskie, Gdańsk, 2016

2. Łaguna M., Fortuna P., Przygotowanie szkolenia, Gdańsk: GWP, 2014

3. Łaguna M., Szkolenia, Gdańsk: GWP, 2004

4. Rogers J., Whittleworth K., Gilbert A., Menedżer jako coach. Nowoczesny styl zarządzania, Gdańsk, GWP, 2014

5. Balcerak A., Kwaśnicki W., Modele symulacyjne i gry menadżerskie we wspomaganiu decyzji i w dydaktyce, Wyd.politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2010 (CZ.II).

Literatura uzupełniająca

Watson J., Strategia. Wprowadzenie do teorii gier, Warszawa, 2004.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Magdalena Kolańska-Stronka (ostatnia modyfikacja: 26-04-2018 23:44)