SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Psychologia reklamy i marketingu |
Kod przedmiotu | 14.4-WP-PSChM-PRiM |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Psychologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 9 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Występuje w specjalnościach | Psychologia pracy, organizacji i zarządzania |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Egzamin |
Dostarczenie wiedzy psychologicznej, która pomaga zrozumieć konsumenta i jego zachowania. Przedstawienie procesu sprzedaży/kupowania z perspektywy ludzi - rodzaj interakcji (bezpośredniej lub zapośredniczonej) między sprzedających a kupującym. Rozwijanie umiejętności analizowania przykładów działalności reklamowej i szerzej marketingowej z perspektywy wiedzy psychologicznej, a także podjęcie przez studentów próby projektowania takich działań dla wybranego produktu i grupy docelowej, w celu rozwijania umiejętności zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce ze zwróceniem uwagi na etyczny aspekt takich działań
Poszerzona wiedza z zakresu psychologii społecznej (przede wszystkim zagadnienia wpływu społecznego i perswazji), a także podstawowa z psychologii poznawczej i psychologii emocji i motywacji.
Psychologia marketingu i reklamy. Psychologiczne aspekty zachowań konsumenckich. Potrzeby i motywacje konsumentów.
Psychologia decyzji konsumenckich i zagadnienia perswazji w działaniach marketingowych- zakupy refleksyjne i bezrefleksyjne (impulsywne i kompulsywne).
Reklama -prawdy i mity.
Gry psychologiczne sprzedawców i klientów.
Budowanie długofalowych strategii marketingowych – budowanie marki, programy lojalnościowe, monitoring klienta.
Produkt, na poziomie psychologicznym, badanie produktów z wykorzystaniem myślenia twórczego.
Reklama - analiza przykładów celu odnajdywania i wyjaśniania zastosowanych środków przyciągania uwagi i przekonywania. Rola słowa i obrazu; perswazyjne zabiegi językowe. Wpływ społeczny w marketingu bezpośrednim - techniki stosowane przez sprzedawców. Sposoby podtrzymywania satysfakcji pozakupowej oraz lojalności klientów. Prezentacje projektów grupowych.
Wykład tradycyjny, konwersatoryjny
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie przedmiotu ma podstawie egzaminu w formie pisemnego testu jednokrotnego wyboru. Warunkiem otrzymania pozytywnej oceny jest uzyskanie co najmniej 70% poprawnych odpowiedzi. Zgodnie z § 26 pkt 3 Regulaminu Studiów UZ ocena nie może być niższa od najniższej, ani wyższa od najwyższej z ocen zajęć wchodzących w skład tego przedmiotu. Przy ustalaniu oceny końcowej pod uwagę bierze się także oceny negatywne uzyskane w toku egzaminowania.
Zmodyfikowane przez mgr Maria Żochowska (ostatnia modyfikacja: 28-05-2018 12:47)