SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Skoki - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Skoki
Kod przedmiotu 16.1-WL-WFSP-SK
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Wychowanie fizyczne / nauczycielska
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Grażyna Biczysko
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Opanowanie przez studenta wiedzy z zakresu metodyki, techniki i przepisów poszczególnych konkurencji skocznościowych w lekkiej atletyce. Znajomość metod i zasad nauczania lekkiej atletyki w placówkach szkolnych i sportowych.

Wymagania wstępne

Ogólna sprawność psychomotoryczna.

Zakres tematyczny

Laboratorium: Gry i zabawy ruchowe w nauczaniu konkurencji lekkoatletycznych. Metodyka i technika nauczania konkurencji skocznościowych: skoku w dal, trójskoku, skoku wzwyż, skoku o tyczce.

Metody kształcenia

Metoda podająca, poglądowa, syntetyczno-analityczna, pokaz, pomiar, obserwacja, dyskusja problemowa, analiza i dyskusja na temat uzyskanych wyników.

 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie na ocenę na podstawie zdobytych punktów. Punktacji podlega test sprawdzający wiedzę (pytania zamknięte i otwarte) oraz sprawdziany praktyczne z poszczególnych konkurencji lekkoatletycznych oraz aktywny udział studenta w zajęciach. Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny jest uzyskanie minimum 50% punktów z max liczby punktów możliwych do zdobycia podczas ćwiczeń.

Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.

Literatura podstawowa

  1. Stawczyk Z., 1998, Gry i zabawy lekkoatletyczne. Wydawnictwo AWF Poznań.
  2. Iskra J., Skowronek T., Szade B., Walaszczy k A., 2005, Metodyka nauczania lekkoatletyki w szkole. Wydawnictwo AWF Katowice.
  3. Pod red. Borka Z., Gabysia T., 2007, Lekkoatletyka dla studentów nauczycieli i trenerów. Część II – skoki, rzuty i wieloboje. Wydawnictwo AWF Katowice.
  4. Iskra J., Bora P., 2015, Trening mistrzowski w skoku wzwyż. Wydawnictwo Politechnika Opolska, PZLA.
  5. Stodółka J., Migasiewicz J. 2005, Skok o tyczce,. Ewolucja techniki, metodyka nauczania, ćwiczenia specjalne. AWF Wrocław.
  6. Zaborniak S., 2004, Metodyka nauczania ćwiczeń lekkoatletycznych. Poradnik dla nauczycieli. Wydawnictwo Helvetica.
  7. Przepisy zawodów w lekkoatletyce, 2017, PZLA Warszawa.  www.wmozla.pl pozla.pl/aktualne-przepisy-la 
  8. Czasopisma i podręczniki dostępne w Bibliotece Uniwersyteckiej UZ (bazy danych w układzie alfabetycznym) http://www.bu.uz.zgora.pl/

Literatura uzupełniająca

  1. Barankiewicz: S. Leksykon wychowania fizycznego i sportu szkolnego. W-wa 1998.
  2. Zienkowicz (red): Lekka atletyka. Technika - Metodyka - Ćwiczenia Specjalne. Warszawa 1993.
  3. Sulisz S., Lekkoatletyka dla najmłodszych. Warszawa 1996
  4. Szelest Z., Sulisz S., 1985, Lekkoatletyka. Zbiór ćwiczeń ogólnych i specjalnych. Warszawa

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Ewa Skorupka (ostatnia modyfikacja: 09-04-2019 18:26)