SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Seminarium dyplomowe: nauki biologiczne, biomedyczne i społeczne |
Kod przedmiotu | 16.1-WF-ND:NBBS |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Wychowanie fizyczne / nauczycielska |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 10 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Seminarium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Poszerzenie wiedzy z obszaru nauk biologicznych. Umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy. Nabycie doświadczenia w pisaniu tekstu naukowego. Zapoznanie studentów z formami opracowania wyników badań oraz ich interpretacją, technikami pisania pracy dyplomowej. Przygotowanie studentów do obrony pracy magisterskiej.
Posiadanie wiedzy z zakresu studiowanego kierunku (w tym z antropologii, ekologii człowieka, biologii, antropomotoryki, fizjologii, biochemii, promocji zdrowia). Wiedza i umiejętności z zakresu metod, technik i narzędzi badawczych oraz analiz statystycznych.
Realizacja badań do pracy magisterskiej. Opracowanie statystyczne i graficzne wyników badań. Zapoznanie studentów z umiejętnością interpretowania wyników badań. Umiejętność formułowania stwierdzeń i wniosków. Przygotowanie studentów do obrony pracy dyplomowej - magisterskiej.
Dyskusja, pokaz, prezentacja studentów, praca z materiałem źródłowym, metoda projektu, praca indywidualna ze studentem, metoda analityczna, metoda syntetyczna.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia seminarium w semestrze III jest przygotowanie przez studenta prezentacji (raportów) z realizacji projektu.
Warunkiem zaliczenia seminarium w semestrze IV jest przygotowanie przez studenta pracy magisterskiej.
1.Dobre obyczaje w nauce. Zbiór zasad i wytycznych. Komitet Etyki w Nauce PAN, Warszawa 2001.
2.Drozdowski Z.: Wybrane zagadnienia metodologii badań naukowych w zakresie kultury fizycznej. AWF, Poznań 1987.
3. Lindsay D. Dobre rady dla piszących teksty naukowe. Wrocław, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, 1995.
4. Gambarelli G. Łucki Z. Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską: wybór tematu, pisanie, prezentowanie, publikowanie. Kraków, TAiWPN Universitas, 1998
5. Łobocki M. Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2003.
6. Pilch T. Zasady badań pedagogicznych. Warszawa 1995.
7. Sirojć Z. Przygotowanie pracy dyplomowej, poradnik dla studentów i promotorów. Wyd. Uczelnia Warszawska im. Marii Skłodowskiej-Curie, Warszawa 2009.
8. Łobocki M. Metody i techniki badań pedagogicznych. Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2011
9. Zaczyński W.P. Statystyka w pracy badawczej nauczyciela. Warszawa, wyd. Żak, 1997
10. Zaczyński W. Praca badawcza nauczyciela. Wyd. 5,Warszawa,Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1997
11.Zaczyński W.P. Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich. Warszawa, Żak, 1995
1. Czasopisma i podręczniki dostępne w Bibliotece Uniwersytetu Zielonogórskiego (bazy danych w układzie alfabetycznym) http://www.bu.zgora.pl/
Zmodyfikowane przez dr Ewa Skorupka (ostatnia modyfikacja: 10-04-2019 22:25)