SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Praktyka pedagogiczna ciągła - 75 godz. wg specjalizacji, sem. 3, realizacja: 1 dzień w tygodniu - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Praktyka pedagogiczna ciągła - 75 godz. wg specjalizacji, sem. 3, realizacja: 1 dzień w tygodniu
Kod przedmiotu 05.9-WL-WF-PPCIA
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Wychowanie fizyczne / nauczycielska
Profil praktyczny
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Grażyna Biczysko
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Praktyka 75 5 75 5 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem praktyki jest zapoznanie studenta z pełnym zakresem czynności związanych z pracą w szkole ponadpodstawowej, oraz w ramach specjalizacji – w wybranych placówkach m.in.: MOSiR, WOSiR, Klubach Fitness,  Uniwersytetach Trzeciego Wieku, Domach Dziennego Pobytu dla osób starszych, itp.

Wymagania wstępne

Dobra znajomość z zakresu rozwoju psychofizycznego ludzi w różnym wieku. Zaliczenie ciągłej praktyki pedagogicznej w szkole ponadpodstawowej.

Zakres tematyczny

Praktyka obejmuje 75 godzin zajęć  prowadzenie zajęć zgodnie z wybraną specjalizacją. Student ustala czas i miejsce praktyk samodzielnie w oparciu o instrukcję praktyk. 

Poznanie organizacji pracy i planu dydaktyczno-wychowawczego placówki, funkcjonowanie i poznanie warsztatu pracy. Asysta i pomoc podczas organizowanych imprez sportowo-rekreacyjnych.  Uczy i wychowuje do sportu, rekreacji ruchowej i turystyki. Asystuje i pomaga w opracowaniu i prowadzeniu programów dietetyczno-treningowych dostosowanych do potrzeb klientów placówki. Doskonali metody związane z rekreacją, organizacją czasu wolnego ludzi w różnym wieku, różnym stanie zdrowia fizycznego i stylu życia.

Metody kształcenia

Metoda działań praktycznych

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia praktyki jest uzyskanie pozytywnej opinii wystawionej przez – opiekuna praktyki , złożenie wymaganych dokumentów (opinii o pracy, umowy z opiekunem w placówce, rachunku za pracę opiekuna, karty praktyki studenta, zaopiniowane i ocenione konspekty, na podstawie których prowadzone były zajęcia) w wyznaczonym terminie przez Koordynatora praktyki z ramienia UZ.

Ocena końcowa - podstawą jest ocena wystawiona przez opiekuna w placówce. 

Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.

W przypadku nieterminowego rozliczenia Koordynator może ocenę zmienić.

Literatura podstawowa

  1. Tatarczuk J., 2011, Metodyka wychowania fizycznego. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego. Uniwersytet Zielonogórski. Zielona Góra.
  2. Madejski E., Węglarz J., 2014, Wybrane zagadnienia współczesnej metodyki wychowania fizycznego. wyd. Impuls, 
  3. Bronikowski M., 2012, Dydaktyka wychowania fizycznego, fizjoterapii i sportu. AWF Poznań
  4. Stawczyk Zb., 1993, Ćwiczenia ogólnorozwojowe. Skrypty 64. AWF Poznań.
  5. Wieczorek A., 2004, Normy prób sprawności specjalnej w grupach zespołowych oraz wybranych przejawów zdolności motorycznych studentów wychowania fizycznego, AWF Poznań.
  6. Talaga J., 2004, Sprawność fizyczna. Testy. Zysk i S-ka, Poznań.
  7. Bronikowski M., (red.), 2002, Metodyka wychowania fizycznego w zreformowanej szkole, EM i P, Poznań.
  8. Trześniowski R., 1995, Zabawy i gry ruchowe, WS i P, Warszawa.
  9. Pańczyk W., Warchoł K., 2008, W kręgu teorii, metodyki i praktyki współczesnego wychowania fizycznego, Uniwersytet Rzeszowski.
  10. VI Sejmik Szkolnej Kultury Fizycznej, 2004, MEN i S, Warszawa.
  11. Wychowanie fizyczne i sport w szkole (2010), Kancelaria Senatu, Warszawa.
  12. Czasopisma i podręczniki dostępne w Bibliotece Uniwersyteckiej UZ (bazy danych w układzie alfabetycznym) http://www.bu.uz.zgora.pl/

Literatura uzupełniająca

 Czasopisma: Lider, Kultura fizyczna, Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Ewa Skorupka (ostatnia modyfikacja: 10-04-2019 15:10)