SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Trening medyczny |
Kod przedmiotu | 16.1-WL-WF-TM |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Wychowanie fizyczne / nauczycielska |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Przygotowanie studentów do indywidualnej pracy z osobą z dolegliwościami ortopedycznymi, neurologicznymi, krążeniowo-oddechowymi i metabolicznymi oraz powracającymi do pełnej sprawności po urazach i kontuzjach. Umiejętność tworzenia profilaktycznych programów zdrowotnych dostosowanych do konkretnych schorzeń bądź dolegliwości.
Znajomość anatomii i fizjologii człowieka oraz teorii treningu sportowego.
Podstawy treningu medycznego-ból różnicowanie objawów, wzorce ruchowe i posturalne, cel i dobór ćwiczeń, poprawa ruchomości stawów, poprawa wytrzymałości, siły i koordynacji, poprawa jakości czynności dnia codziennego i umiejętności sportowych, nauka kompensacji utraconych funkcji, profilaktyka urazów. Pacjent ryzyka, przeciwwskazania do treningu. Programy treningowe: kończyna dolna (staw kolanowy), kręgosłup (odcinek lędźwiowy, szyjny, piersiowy), staw ramienny, trening osób młodych i starszych, testy sensomotoryczne, siłowe i wytrzymałościowe.
Metoda poglądowa, metoda analityczna, dyskusja problemowa, samodzielne opracowywanie materiałów metodycznych, praca w grupach.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Laboratorium: warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich zajęć realizowanych w czasie laboratoriów. Ocenie podlegają: kolokwium sprawdzające wiedzę, projekt indywidualny, ocena z realizacji zadań praktycznych realizowanych na zajęciach. Student nieobecny na zajęciach powinien uzupełnić braki w terminie uzgodnionym z prowadzącym.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Czasopisma i podręczniki dostępne w Bibliotece Uniwersyteckiej UZ (bazy danych w układzie alfabetycznym) http://www.bu.uz.zgora.pl/
Zmodyfikowane przez dr Grażyna Biczysko (ostatnia modyfikacja: 18-10-2018 18:23)