SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język angielski 2 - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język angielski 2
Kod przedmiotu 09.0-WK-MATD-JA2-L-S14_pNadGenZCVE1
Wydział Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii
Kierunek Matematyka
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Grażyna Czarkowska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 - - Egzamin

Cel przedmiotu

Dalsze rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania oraz pisania w języku angielskim. Szersze wykorzystanie funkcji językowych umożliwiających posługiwanie się językiem angielskim w celu wyrażania treści związanych z matematyką. Powtórzenie struktur gramatycznych stosowanych do wyrażania, teraźniejszości, przeszłości, tworzenia zdań w stronie biernej, rozumienia tekstów specjalistycznych wykorzystujących te struktury oraz do tworzenia pytań.

Rozwijanie i pogłębianie umiejętności stosowania języka specjalistycznego w mówieniu. Pogłębienie znajomości zasad przedstawiania prezentacji w języku angielskim oraz znajomości elementów języka specjalistycznego.

Wymagania wstępne

Znajomość języka na poziomie biegłości B1+/B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy.

Zakres tematyczny

Wprowadzenie i rozwinięcie oraz utrwalenie materiału leksykalnego i gramatycznego, umożliwiającego studentowi opanowanie następujących umiejętności: 

  • opisywanie zdarzeń teraźniejszych i przeszłych– porównywanie czasu wystąpienia zjawisk teraźniejszych i przeszłych
  • powtórzenie zasad tworzenia i stosowania strony biernej, szczególnie w tekstach specjalistycznych
  • wymiana informacji dotyczących treści związanych z matematyką - geometria płaszczyzn
  • poznanie definicji i rodzajów zbiorów
  • przypomnienie zasad odczytywania liczb i działań matematycznych
  • poznanie i stosowanie podstawowego  słownictwa stosowanego do opisu figur geometrycznych i kątów
  • rozszerzenie słownictwa stosowanego w artykułach zawierających treści matematyczne (logika, teoria zbiorów, etc.)
  • pogłębianie rozumienia tekstów specjalistycznych
  • przygotowanie i wygłoszenie referatu zawierającego treści matematyczne z wybranej dziedziny
  • formułowanie pytań służących pogłębieniu znajomości struktur gramatycznych i danego tematu
  • rozumienie pytań i udzielanie odpowiedzi
  • rozumienie i stosowanie zwrotów i wyrażeń zawartych w dowodach matematycznych
  • poznanie zasad pisania abstraktów

    Zajęcia prowadzą do uzyskania przez studenta umiejętności i kompetencje w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie biegłości B2/B2+ Europejskiego Systemu Kształcenia Językowego Rady Europy.

Metody kształcenia

Praca w grupie, praca z tekstami zawierającymi treści przedmiotowe – tłumaczenie, dyskusja, rozmowa, prezentacja multimedialna, ćwiczenia leksykalne i gramatyczne.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie pozytywnej oceny z egzaminu.

Literatura podstawowa

  1. J. Pasternak-Winiarska, English in Mathematics, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2006.

Literatura uzupełniająca

  1. FCE Use of English by V. Evans.
  2.  L. Szkutnik, Materiały do czytania – Mathematics, Physics, Chemistry, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
  3. Materiały z Internetu.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Robert Dylewski, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 25-04-2018 20:16)