SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język angielski 4 - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język angielski 4
Kod przedmiotu 09.0-WK-MATP-JA4-L-S14_pNadGen83JS4
Wydział Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii
Kierunek Matematyka
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Grażyna Czarkowska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 - - Egzamin

Cel przedmiotu

Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania oraz pisania w języku angielskim. Szersze wykorzystanie funkcji językowych umożliwiających posługiwanie się językiem angielskim w sytuacjach życia codziennego. Opanowanie podstawowych struktur gramatycznych stosowanych do opisywania sytuacji hipotetycznych, wyrażania prawdopodobieństwa, udzielania rad, stosowania strony biernej. Pogłębianie umiejętności pisania formalnych listów i listów elektronicznych. Utrwalanie umiejętności rozumienia tekstu słuchanego i czytanego oraz umiejętności prowadzenia rozmowy na różne tematy. Pogłębienie znajomości zasad przedstawiania prezentacji w języku angielskim.

Pogłębienie znajomości elementów języka specjalistycznego – geometria, całkowanie, różniczka, pochodne.

Wymagania wstępne

Znajomość języka na poziomie biegłości B1+  Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy.

Zakres tematyczny

Ćwiczenia powtórzeniowe i utrwalające materiał leksykalno-gramatyczny zawarty w jednostkach lekcyjnych, umożliwiające studentowi opanowanie następujących umiejętności:

  • opisywanie sytuacji hipotetycznych, stosowanie zdań warunkowych dotyczących teraźniejszości, przyszłości i przeszłości (6 godz.)
  • stosowanie zdań czasowych z użyciem when, as soon as, till, before, after (2 godz.)
  • stosowanie czasowników modalnych do wyrażenia prawdopodobieństwa (1 godz.)
  • stosowanie strony biernej (4 godz.)
  • rozumienie dłuższych i skomplikowanych tekstów niespecjalistycznych opisujących sytuacje hipotetyczne lub dotyczące zjawisk życia społecznego (5 godz.)
  • przygotowanie i przedstawienie dłuższej prezentacji w języku angielskim (6 godz.)
  • pogłębianie rozumienia tekstu słuchanego (2 godz.)
  • opanowanie słownictwa specjalistycznego z zakresu geometrii płaszczyzn, analizy matematycznej (2 godz.)
  • rozumienie tekstów specjalistycznych (2 godz.)

Zajęcia prowadzą do uzyskania przez studenta umiejętności i kompetencje w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Kształcenia Językowego Rady Europy.

Metody kształcenia

Praca w grupach, w parach, z podręcznikiem przy użyciu różnych pomocy dydaktycznych; słuchanie i czytanie ze zrozumieniem, konwersacja, prezentacja, dyskusja, ćwiczenia ustne i pisemne.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie pozytywnej oceny z egzaminu.

Literatura podstawowa

  1. C. Oxenden, V. Latham-Koenig, P. Seligson, New English File Student’s Book, Oxford University Press 2007.
  2. C. Oxenden, V. Latham-Koenig, P. Seligson, New English File Workbook, Oxford University Press 2007.

Literatura uzupełniająca

  1. FCE Use of English by V. Evans.
  2. L. Szkutnik, Materiały do czytania – Mathematics, Physics, Chemistry, Wydawnictwa Szkolne
  3. i Pedagogiczne.
  4. materiały z Internetu.
  5. R. Murphy English Grammar in Use.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Alina Szelecka (ostatnia modyfikacja: 28-04-2018 09:08)