SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Przedmiot do wyboru: Francuski przez film |
Kod przedmiotu | 08.9-WH-FRMP-JFF-S18 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia / Filologia francuska z drugim językiem romańskim |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski i francuski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Poznanie elementów faktograficznych dotyczących światowej oraz w szczególności francuskiej sztuki filmowej z opanowaniem słownictwa z zakresu twórczości filmowej i kinematografii w ujęciu historycznym.
Uzyskanie wszelkich zaliczeń z pierwszego semestru studiów z opanowaniem podstaw języka francuskiego, na poziomie co najmniej A1.
Wiadomości z dziedziny produkcji filmowej i jej etapów , ogólne informację związanie z historią kina ze szczególnym uwzględnieniem kinematografii francuskiej :
· Tworzenie scenariusza oraz elementy produkcji filmowej od autora do premiery /synopsis, wybór reżysera, aktorów oraz rola producenta,/.
· Typologia gatunków filmowych.
· Specyfika tematyczna i historyczna kinematografii francuskiej /rola prekursorów kinematografu Louisa Daguerre, braci Lumière, Georgesa Mélièsa/.
· Klasyczne produkty francuskiego kina oraz współczesne trendy w tej dziedzinie sztuki.
· Konstrukcja wewnętrzna filmu i jego elementy marketingowe /lista dialogowa, sztab produkcyjny, promocja medialna/.
· Najbardziej znaczące postaci reżyserów i aktorów kina francuskojęzycznego /międzynarodowe nagrody oraz festiwale filmowe/.
· Aktualna pozycja kina francuskiego na świecie /elementy prestiżu kulturowego oraz statystyka/.
Wykład o charakterze konwersatoryjnym, prezentacja znaczących postaci, filmów i festiwali, ćwiczenia ustne i pisemne, aktywizacja w trakcie zajęć praktycznych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Uczestnictwo oraz aktywność na zajęciach wraz z zaliczeniem podsumowującego testu pisemnego z treści przedmiotu.
1. KEMP Philip – «Tout sur le cinéma», Flammarion (2011).
2. COUSINS Marc - « Odyseja filmowa », Gutek film (2012)
3. McBRIDE Nicole – « Le cinéma français aujourd’hui », Hachette (1977).
4. Materiały ze zbiorów własnych prowadzącego zajęcia.
1. MERMET Gérard – « Francoscopie 2012 », Larousse (2013).
2. SADOUL Georges – « Histoire de l’art du cinéma » Flammarion (1955).
3. Źródła prasowe i internetowe.
Zmodyfikowane przez dr Witold Kowalski (ostatnia modyfikacja: 21-04-2018 17:05)