- SylabUZ
- Wydział Nauk Społecznych
- semestr zimowy 2017/2018
- Pedagogika specjalna / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Pedagogika specjalna / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia: semestr zimowy (2017/2018)
Semestr 1
|
Forma zajęć - liczba godzin (stacjonarne/niestacjonarne) |
ECTS |
Egzamin |
Obieralny |
Moduł podstawowy |
Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania
|
Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) |
3 |
Tak |
Nie |
Emisja głosu
|
Ćwiczenia (30/18) |
2 |
Nie |
Nie |
Historia wychowania
|
Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) |
2 |
Nie |
Nie |
Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
|
Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) |
2 |
Nie |
Nie |
Pedagogika seksualna
|
Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) |
2 |
Nie |
Nie |
Pedeutologia
|
Wykład (15/9) |
1 |
Nie |
Nie |
Podstawy dydaktyki ogólnej
|
Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) |
3 |
Tak |
Nie |
Podstawy edukacji elementarnej
|
Ćwiczenia (15/9) |
2 |
Nie |
Nie |
Psychologia rozwoju człowieka
|
Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) |
2 |
Nie |
Nie |
Technologie informacyjne
|
Laboratorium (30/18) |
2 |
Nie |
Nie |
Teoretyczne podstawy wychowania
|
Wykład (15/9) |
1 |
Nie |
Nie |
Wprowadzenie do psychologii
|
Wykład (15/9) |
1 |
Nie |
Nie |
Wprowadzenie do socjologii
|
Wykład (30/18) |
1 |
Nie |
Nie |
Wstęp do pedagogiki
|
Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) |
3 |
Tak |
Nie |
Wybrane zagadnienia z filozofii i etyki
|
Wykład (15/9) |
1 |
Nie |
Nie |
Wybrane zagadnienia z pediatrii
|
Wykład (15/9) |
1 |
Nie |
Nie |
Wychowanie fizyczne
|
Ćwiczenia (30/-) |
0 |
Nie |
Nie |
Moduł kierunkowy |
Pedagogika zdrowia
|
Wykład (15/9) |
1 |
Nie |
Nie |
|
|
|
|
|
Semestr 2
|
Forma zajęć - liczba godzin (stacjonarne/niestacjonarne) |
ECTS |
Egzamin |
Obieralny |
Moduł podstawowy |
Język angielski I
|
Ćwiczenia (30/18) |
2 |
Nie |
Tak |
Język niemiecki I
|
Ćwiczenia (30/18) |
2 |
Nie |
Tak |
Pedagogika społeczna
|
Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) |
2 |
Nie |
Nie |
Psychologia kliniczna i psychopatologia
|
Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) |
2 |
Nie |
Nie |
Wychowanie fizyczne
|
Ćwiczenia (30/-) |
0 |
Nie |
Nie |
Moduł kierunkowy |
Diagnoza psychopedagogiczna
|
Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) |
3 |
Nie |
Nie |
Dydaktyka specjalna
|
Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) |
3 |
Nie |
Nie |
Geragogika specjalna
|
Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) |
2 |
Nie |
Nie |
Logopedia
|
Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) |
3 |
Nie |
Nie |
Oligofrenopedagogika
|
Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) |
3 |
Tak |
Nie |
Pedagogika integracyjna i włączająca
|
Wykład (15/9) |
1 |
Nie |
Nie |
Pedagogika lecznicza
|
Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) |
3 |
Tak |
Nie |
Pedagogika resocjalizacyjna
|
Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) |
3 |
Tak |
Nie |
Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej
|
Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) |
3 |
Tak |
Nie |
|
|
|
|
|
Semestr 3
|
Forma zajęć - liczba godzin (stacjonarne/niestacjonarne) |
ECTS |
Egzamin |
Obieralny |
Moduł podstawowy |
Język angielski II
|
Ćwiczenia (60/36) |
4 |
Nie |
Tak |
Język niemiecki II
|
Ćwiczenia (60/36) |
4 |
Nie |
Tak |
Wybrane zagadnienia z geriatrii
|
Wykład (15/9) |
1 |
Nie |
Nie |
Moduł kierunkowy |
Komunikacja alternatywna i wspomagająca
|
Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) |
3 |
Nie |
Nie |
Pedagogika korekcyjno-kompensacyjna
|
Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) |
3 |
Tak |
Nie |
Podstawy arteterapii
|
Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) |
3 |
Nie |
Nie |
Surdopedagogika
|
Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) |
3 |
Tak |
Nie |
Tyflopedagogika
|
Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) |
3 |
Tak |
Nie |
Moduł specjalnościowy |
Medyczna diagnoza wczesnego rozwoju
|
Wykład (15/9) |
2 |
Nie |
Nie |
Neurologia i psychiatria dziecięca
|
Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) |
3 |
Nie |
Nie |
Teoretyczne podstawy wczesnego wspomagania rozwoju
|
Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) |
3 |
Tak |
Nie |
Moduł specjalnościowy: Przedmiot do wyboru 1 |
Bliss
|
Konwersatorium (15/9) |
2 |
Nie |
Tak |
Terapia dźwiękowa
|
Konwersatorium (15/9) |
2 |
Nie |
Tak |
|
|
|
|
|
Semestr 4
|
Forma zajęć - liczba godzin (stacjonarne/niestacjonarne) |
ECTS |
Egzamin |
Obieralny |
|
Metodyka rewalidacji uczniów ze spektrum autyzmu I
|
Konwersatorium (30/18) |
2 |
Nie |
Nie |
Metodyka rewalidacji uczniów ze spektrum autyzmu II
|
Konwersatorium (30/18) |
2 |
Nie |
Nie |
Moduł podstawowy |
Język angielski III
|
Ćwiczenia (30/18) |
3 |
Tak |
Tak |
Język niemiecki III
|
Ćwiczenia (30/18) |
3 |
Tak |
Tak |
Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych
|
Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) |
2 |
Nie |
Nie |
Moduł swobodnego wyboru |
Przedmiot do wyboru z oferty ogólnouczelnianej
|
Wykład (30/18) |
2 |
Nie |
Nie |
Moduł praktyka |
Praktyka pedagogiczna I - Opiekuńczo-wychowawcza
|
Praktyka (30/30) |
1 |
Nie |
Nie |
Moduł specjalnościowy |
Metodyka pracy wychowawczo-dydaktycznej w systemie integracyjnym i włączającym
|
Konwersatorium (30/18) |
2 |
Nie |
Nie |
Metodyka rewalidacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i sprzężoną
|
Konwersatorium (30/18) |
2 |
Nie |
Nie |
Metodyka rewalidacji uczniów z niepełnosprawnością słuchu
|
Konwersatorium (30/18) |
2 |
Nie |
Nie |
Metodyka rewalidacji uczniów z niepełnosprawnością wzroku
|
Konwersatorium (30/18) |
2 |
Nie |
Nie |
Teoretyczne podstawy terapii pedagogicznej i rewalidacji
|
Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) |
2 |
Tak |
Nie |
Moduł specjalnościowy: Przedmiot do wyboru 2 |
Integracja sensoryczna
|
Konwersatorium (15/9) |
2 |
Nie |
Tak |
Metoda Dobrego Startu
|
Konwersatorium (15/9) |
2 |
Nie |
Tak |
Moduł specjalnościowy: Przedmiot do wyboru 3 |
Metoda Knillów
|
Konwersatorium (15/9) |
2 |
Nie |
Tak |
Metoda Ruchu Rozwijającego
|
Konwersatorium (15/9) |
2 |
Nie |
Tak |
Moduł specjalnościowy: Przedmiot do wyboru 4 |
Psychologiczne aspekty przemocy wobec niepełnosprawnego dziecka
|
Konwersatorium (15/9) |
2 |
Nie |
Tak |
Psychologiczne problemy okresu dorastania
|
Konwersatorium (15/9) |
2 |
Nie |
Tak |
Moduł specjalnościowy: Przedmiot do wyboru 5 |
Psychologiczne problemy osób niepełnosprawnych
|
Konwersatorium (15/9) |
2 |
Nie |
Tak |
Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym - wsparcie psychologiczne
|
Konwersatorium (15/9) |
2 |
Nie |
Tak |
|
|
|
|
|
Semestr 5
|
Forma zajęć - liczba godzin (stacjonarne/niestacjonarne) |
ECTS |
Egzamin |
Obieralny |
|
Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnością sensoryczną
|
Konwersatorium (30/18) |
2 |
Nie |
Nie |
Moduł dyplomowy |
Seminarium dyplomowe I
|
Seminarium (45/27) |
2 |
Nie |
Nie |
Moduł praktyka |
Praktyka pedagogiczna II - Rewalidacja i integracja
|
Praktyka (130/130) |
5 |
Nie |
Nie |
Moduł specjalnościowy |
Metodyka terapii pedagogicznej z uczniami ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
|
Konwersatorium (60/60) |
4 |
Nie |
Nie |
Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z ograniczeniami psychoruchowymi
|
Konwersatorium (30/18) |
2 |
Nie |
Nie |
Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dzieci ze spektrum autyzmu
|
Konwersatorium (30/18) |
2 |
Nie |
Nie |
Moduł specjalnościowy: Przedmiot do wyboru 6 |
Biblioterapia
|
Konwersatorium (30/18) |
3 |
Nie |
Tak |
Muzykoterapia
|
Konwersatorium (30/18) |
3 |
Nie |
Tak |
Moduł specjalnościowy: Przedmiot do wyboru 7 |
Choreoterapia
|
Konwersatorium (15/9) |
2 |
Nie |
Tak |
Techniki plastyczne
|
Konwersatorium (15/9) |
2 |
Nie |
Tak |
Moduł specjalnościowy: Przedmiot do wyboru 12 |
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
|
Wykład (15/9) |
2 |
Tak |
Tak |
Prawne aspekty edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
|
Wykład (15/9) |
2 |
Tak |
Tak |
Moduł specjalnościowy: Przedmiot do wyboru 13 |
Profilaktyka społeczna
|
Laboratorium (30/18) |
2 |
Nie |
Tak |
Technologie w edukacji specjalnej
|
Laboratorium (30/18) |
2 |
Nie |
Tak |
Moduł specjalnościowy: Fakultet 1 |
Język migowy I
|
Konwersatorium (30/18) |
4 |
Nie |
Tak |
Moduł specjalnościowy: Fakultet 2 |
System Braillle'a I
|
Konwersatorium (30/18) |
4 |
Nie |
Tak |
|
|
|
|
|
Semestr 6
|
Forma zajęć - liczba godzin (stacjonarne/niestacjonarne) |
ECTS |
Egzamin |
Obieralny |
Moduł dyplomowy |
Seminarium dyplomowe II
|
Seminarium (45/27) |
4 |
Nie |
Nie |
Moduł praktyka |
Praktyka pedagogiczna III - Terapia pedagogiczna
|
Praktyka (70/70) |
3 |
Nie |
Nie |
Praktyka pedagogiczna IV - Wczesne wspomaganie rozwoju
|
Praktyka (70/70) |
3 |
Nie |
Nie |
Moduł specjalnościowy |
Konstruowanie IPET
|
Konwersatorium (15/9) |
2 |
Nie |
Nie |
Konstruowanie programów wczesnego wspomagania rozwoju
|
Konwersatorium (15/9) |
2 |
Nie |
Nie |
Metodyka pracy z rodziną dziecka z niepełnosprawnością
|
Konwersatorium (30/18) |
3 |
Nie |
Nie |
Moduł specjalnościowy: Przedmiot do wyboru 8 |
Metoda ośrodków pracy
|
Konwersatorium (15/9) |
2 |
Nie |
Tak |
Uczenie się we współpracy
|
Konwersatorium (15/9) |
2 |
Nie |
Tak |
Moduł specjalnościowy: Przedmiot do wyboru 9 |
Drama
|
Konwersatorium (15/9) |
2 |
Nie |
Tak |
Metoda żywiołów
|
Konwersatorium (15/9) |
2 |
Nie |
Tak |
Moduł specjalnościowy: Przedmiot do wyboru 10 |
Pedagogika dziecka
|
Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) |
3 |
Nie |
Tak |
Pedagogika zabawy
|
Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) |
3 |
Nie |
Tak |
Moduł specjalnościowy: Przedmiot do wyboru 11 |
Praca z dzieckiem agresywnym
|
Ćwiczenia (15/9) |
2 |
Nie |
Tak |
Socjoterapia
|
Ćwiczenia (15/9) |
2 |
Nie |
Tak |
Moduł specjalnościowy: Fakultet 1 |
Język migowy II
|
Konwersatorium (45/27) |
4 |
Nie |
Tak |
Moduł specjalnościowy: Fakultet 2 |
System Braillle'a II
|
Konwersatorium (45/27) |
4 |
Nie |
Tak |
|