SylabUZ

Pedagogika specjalna
jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia: semestr zimowy (2020/2021)


Semestr 1
Forma zajęć - liczba godzin (stacjonarne/niestacjonarne) ECTS Egzamin Obieralny
Biomedyczne podstawy rozwoju człowieka i wychowania Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Tak Nie
Emisja głosu Konwersatorium (15/9) 1 Nie Nie
Język angielski 1 Konwersatorium (30/18) 2 Nie Tak
Język niemiecki 1 Konwersatorium (30/18) 2 Nie Tak
Kultura języka Ćwiczenia (30/18) 2 Nie Nie
Logika Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Nie Nie
Pierwsza pomoc Konwersatorium (15/9) 1 Nie Nie
Psychologia ogólna Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Tak Nie
Wprowadzenie do pedagogiki Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Tak Nie
Wprowadzenie do socjologii Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Nie Nie
Wybrane zagadnienia z filozofii i etyki Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Nie Nie
Wychowanie fizyczne 1 Konwersatorium (30/18) 0 Nie Nie
Semestr 2
Forma zajęć - liczba godzin (stacjonarne/niestacjonarne) ECTS Egzamin Obieralny
Język angielski 2 Laboratorium (30/18) 2 Nie Tak
Język niemiecki 2 Laboratorium (30/18) 2 Nie Tak
Praktyka zawodowa I Przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne Praktyka (30/30) 3 Nie Nie
Psychologia kliniczna i psychopatologia Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Tak Nie
Psychologia rozwoju człowieka Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Tak Nie
Psychologia społeczna Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Nie Nie
Technologie informacyjno-komunikacyjne Laboratorium (30/18) 2 Nie Nie
Teoretyczne podstawy wychowania Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Tak Nie
Wprowadzenie do dydaktyki specjalnej Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Tak Nie
Wprowadzenie do metodologii badań naukowych Wykład (15/9), Laboratorium (15/9) 3 Nie Nie
Wychowanie fizyczne 2 Konwersatorium (30/18) 0 Nie Nie
Semestr 3
Forma zajęć - liczba godzin (stacjonarne/niestacjonarne) ECTS Egzamin Obieralny
Dydaktyka specjalna Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Tak Nie
Historia wychowania i myśli pedagogiki specjalnej Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Tak Nie
Język angielski 3 Konwersatorium (30/18) 2 Nie Tak
Język niemiecki 3 Konwersatorium (30/18) 2 Nie Tak
Metodologia badań jakościowych w pedagogice Wykład (15/9), Laboratorium (15/9) 4 Nie Nie
Pedagogika integracyjna i włączająca Wykład (30/18), Ćwiczenia (30/18) 8 Tak Nie
Podstawy psychologii kształcenia dzieci i młodzieży ze SPE Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Tak Nie
Poradnictwo i pomoc psychologiczno-pedagogiczna Wykład (15/9) 1 Nie Nie
Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 3 Nie Nie
Semestr 4
Forma zajęć - liczba godzin (stacjonarne/niestacjonarne) ECTS Egzamin Obieralny
Diagnostyka w pedagogice specjalnej Wykład (30/18), Konwersatorium (30/18) 8 Tak Nie
Język angielski 4 Laboratorium (30/18) 2 Nie Tak
Język niemiecki 4 Laboratorium (30/18) 2 Nie Tak
Metodologia badań ilościowych w pedagogice Laboratorium (30/18) 3 Nie Nie
Metodyka ksztcenia w grupach zróżnicowanych I Konwersatorium (30/30) 3 Nie Nie
Praktyka zawodowa II Kształcenie kierunkowe Praktyka (60/60) 8 Nie Nie
Socjoterapia w edukacji integracyjnej i włączającej Konwersatorium (20/12) 2 Nie Nie
Specjalne potrzeby edukacyjne I Wykład (15/9), Konwersatorium (15/9) 4 Nie Nie
Semestr 5
Forma zajęć - liczba godzin (stacjonarne/niestacjonarne) ECTS Egzamin Obieralny
Diagnoza specjalnych potrzeb edukacyjnych Wykład (15/9), Konwersatorium (30/18) 6 Tak Nie
Język angielski 5 Laboratorium (30/18) 4 Tak Tak
Język niemiecki 5 Laboratorium (30/18) 4 Tak Tak
Metody statystyczne w pedagogice Laboratorium (30/18) 3 Nie Nie
Metodyka kształcenia w grupach zróżnicowanych II Konwersatorium (30/30) 3 Nie Nie
Metodyka kształcenia w grupach zróżnicowanych III Konwersatorium (30/30) 3 Nie Nie
Metodyka kształcenia w grupach zróżnicowanych IV Konwersatorium (30/30) 3 Nie Nie
Specjalne potrzeby edukacyjne II Wykład (15/9), Konwersatorium (15/9) 4 Nie Nie
Specjalne potrzeby edukacyjne III Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Nie Nie
Semestr 6
Forma zajęć - liczba godzin (stacjonarne/niestacjonarne) ECTS Egzamin Obieralny
Biblioterapia w edukacji integracyjnej i włączającej Konwersatorium (20/12) 2 Nie Nie
Budowanie kultury inkluzyjnej Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 3 Nie Nie
Integracja społeczna grupy rówieśników Konwersatorium (20/12) 2 Nie Nie
Konstruowanie i ewaluacja IPET Wykład (15/9), Konwersatorium (30/18) 4 Nie Nie
Organizacja edukacji włączającej Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 3 Nie Nie
Pedagogika społeczna Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Tak Nie
Podstawy komunikacji alternatywnej i wspomagającej Konwersatorium (30/18) 3 Nie Nie
Podstawy logopedii Wykład (15/9) 1 Nie Nie
Praktyka zawodowa III Edukacja włączająca Praktyka (120/120) 4 Nie Nie
Psychopedagogiczne aspekty rehabilitacji osób z niepełnosprawnością Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Tak Nie
Semestr 7
Forma zajęć - liczba godzin (stacjonarne/niestacjonarne) ECTS Egzamin Obieralny
Pedeutologia Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Tak Nie
Seminarium magisterskie 1 Seminarium (30/18) 2 Nie Nie
Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną
Diagnoza funkcjonalna osób z niepełnosprawnością intelektualną Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 3 Nie Nie
Podstawy edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Tak Nie
Podstawy kształcenia osób z niepełnosprawnością intelektualną Wykład (15/9), Ćwiczenia (30/18) 3 Nie Nie
Podstawy rehabilitacji ruchowej osób z niepełnosprawnością intelektualną Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 3 Nie Nie
Podstawy terapii behawioralnej osób z niepełnosprawnością intelektualną Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 3 Nie Nie
Prawne aspekty funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną Wykład (15/9) 1 Nie Nie
Psychologiczne aspekty edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Tak Nie
Wybrane zagadnienia zespołów sprzężonych z niepełnosprawnością intelektualną Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 3 Nie Nie
Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Charakterystyka zaburzeń ze spektrum autyzmu - diagnoza różnicowa Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Tak Nie
Diagnoza funkcjonalna osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 3 Nie Nie
Dietetyka w terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Ćwiczenia (15/9) 1 Nie Nie
Metody edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Konwersatorium (30/18) 2 Nie Nie
Podstawy kształcenia dzieci i młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 3 Nie Nie
Podstawy neurologii i psychiatrii dziecięcej Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 3 Nie Nie
Podstawy terapii behawioralnej osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 3 Nie Nie
Prawne aspekty funkcjonowania osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Wykład (15/9) 1 Nie Nie
Wybrane zagadnienia zespołów sprzężonych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Tak Nie
Pedagogika lecznicza-terapeutyczna
Diagnoza funkcjonalna osób z przewlekłą chorobą oraz z niepełnosprawnością ruchową Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 3 Nie Nie
Medyczne i pozamedyczne aspekty wybranych chorób dzieci, młodzieży oraz osób w podeszłym wieku Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 3 Nie Nie
Pedagogiczne i socjologiczne aspekty pedagogiki leczniczej Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Tak Nie
Podstawy kształcenia dzieci i młodzieży w placówkach leczniczych Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 2 Nie Nie
Podstawy rehabilitacji ruchowej osób z niepełnosprawnością fizyczną Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 3 Nie Nie
Podstawy tanatopedagogiki Wykład (15/9) 1 Nie Nie
Podstawy terapii behawioralnej osób z chorobą przewlekłą oraz niepełnosprawnością ruchową Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 3 Nie Nie
Prawne aspekty funkcjonowania osób z przewlekłą chorobą oraz z niepełnosprawnością ruchową Wykład (15/9) 1 Nie Nie
Psychologiczne aspekty pedagogiki leczniczo-terapeutycznej Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Tak Nie
Semestr 8
Forma zajęć - liczba godzin (stacjonarne/niestacjonarne) ECTS Egzamin Obieralny
Geragogika specjalna Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Tak Nie
Podstawy opieki i wychowania w pracy pedagoga specjalnego Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Tak Nie
Seminarium magisterskie 2 Seminarium (30/18) 2 Nie Nie
Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną
Integracja sensoryczna w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną Konwersatorium (30/18) 2 Nie Nie
Metodyka edukacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w przedszkolu Konwersatorium (30/30) 3 Nie Nie
Metodyka edukacji uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną I Konwersatorium (30/30) 3 Nie Nie
Metodyka edukacji uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną II Konwersatorium (30/30) 3 Nie Nie
Praktyka zawodowa IV Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną Praktyka (60/60) 2 Nie Nie
Społeczno-kulturowe i pedagogiczne aspekty niepełnosprawności intelektualnej Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Tak Nie
Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z ograniczeniami psychoruchowymi Wykład (15/9), Konwersatorium (15/9) 3 Nie Nie
Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Metodyka edukacji dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w przedszkolu Konwersatorium (30/30) 3 Nie Nie
Metodyka edukacji uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w szkolnictwie ogólnodostęnym II Konwersatorium (30/30) 3 Nie Nie
Metodyka edukacji uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w szkolnictwie ogólnodostępnym I Konwersatorium (30/30) 3 Nie Nie
Praktyka zawodowa IV Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Praktyka (60/60) 2 Nie Nie
Rewalidacja indywidualna osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 3 Nie Nie
Stymulacja zmysłów i integracja sensoryczna w terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Konwersatorium (30/18) 3 Nie Nie
Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Wykład (15/9), Konwersatorium (15/9) 3 Nie Nie
Pedagogika lecznicza-terapeutyczna
Integracja sensoryczna w pracy z osobami przewlekle chorymi oraz z niepełnosprawnością ruchową Konwersatorium (30/18) 2 Nie Nie
Metodyka pracy z dziećmi przewlekle, terminalnie chorymi oraz z niepełnosprawnością ruchową w wieku przedszkolnym Konwersatorium (30/30) 3 Nie Nie
Metodyka pracy z uczniami z przewlekłą, terminalną chorobą oraz z niepełnosprawnością ruchową w szkole I Konwersatorium (30/30) 3 Nie Nie
Metodyka pracy z uczniami z przewlekłą, terminalną chorobą oraz z niepełnosprawnością ruchową w szkole II Konwersatorium (30/30) 3 Nie Nie
Praktyka zawodowa IV Pedagogika leczniczo-terapeutyczna Praktyka (60/60) 2 Nie Nie
Wczesna interwencja wobec dzieci z przewlekłą chorobą oraz z niepełnosprawnością ruchową Wykład (15/9), Konwersatorium (15/9) 3 Nie Nie
Wspieranie dzieci i młodzieży w wybranych chorobach Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Tak Nie
Semestr 9
Forma zajęć - liczba godzin (stacjonarne/niestacjonarne) ECTS Egzamin Obieralny
Multimedia w edukacji specjalnej Laboratorium (15/9) 1 Nie Nie
Niedostosowanie społeczne Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Tak Nie
Profilaktyka społeczna Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Tak Nie
Seminarium magisterskie 3 Seminarium (30/18) 3 Nie Nie
Techniki plastyczne w edukacji specjalnej Konwersatorium (15/9) 1 Nie Nie
Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną
Edukacja seksualna osób z niepełnosprawnością intelektualną Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 3 Tak Nie
Metodyka edukacji uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną I Konwersatorium (30/30) 3 Nie Nie
Metodyka edukacji uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną II Konwersatorium (30/30) 3 Nie Nie
Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej w placówkach dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną Konwersatorium (30/30) 3 Nie Nie
Muzykoterapia w edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną Konwersatorium (30/18) 2 Nie Nie
Praca z rodziną osoby z niepełnosprawnością intelektualną Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 3 Nie Nie
Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Edukacja seksualna osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 3 Nie Nie
Komunikacja alterantywna i wspomagająca w edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Konwersatorium (30/18) 3 Nie Nie
Metodyka edukacji uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w szkolnictwie specjalnym I Konwersatorium (30/30) 3 Nie Nie
Metodyka edukacji uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w szkolnictwie specjalnym II Konwersatorium (30/30) 3 Nie Nie
Muzykoterapia w edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Konwersatorium (30/18) 2 Nie Nie
Trening społeczny osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Konwersatorium (30/18) 3 Nie Nie
Pedagogika lecznicza-terapeutyczna
Edukacja seksualna osób z przewlekłą chorobą oraz z niepełnosprawnością ruchową Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 3 Nie Nie
Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej w placówkach leczniczych dla dzieci i młodzieży z przewlekłą chorobą oraz z niepełnosprawnością ruchową Konwersatorium (30/30) 3 Nie Nie
Metodyka zajęć terapeutycznych w placówkach leczniczych Konwersatorium (30/30) 3 Nie Nie
Muzykoterapia w edukacji i terapii osób z przewlekłą chorobą oraz z niepełnosprawnością ruchową Konwersatorium (30/18) 2 Nie Nie
Pomoc dzieciom z trudnościami w uczeniu się Konwersatorium (30/18) 3 Nie Nie
Praca z rodziną osoby z przewlekłą, terminalną chorobą oraz z niepełnosprawnością ruchową Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 3 Nie Nie
Semestr 10
Forma zajęć - liczba godzin (stacjonarne/niestacjonarne) ECTS Egzamin Obieralny
Aktywizacja społeczno-zawodowa Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Tak Nie
Doradztwo zawodowe Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Tak Nie
Seminarium magisterskie 4 Seminarium (30/18) 6 Nie Nie
Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną
Instytucjonalne wsparcie dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Tak Nie
Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej w placówkach dla dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną Konwersatorium (30/18) 2 Nie Nie
Metodyka pracy rewalidacyjno-wychowawczej z osobą ze sprzężoną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną Konwersatorium (30/30) 3 Nie Nie
Praktyka zawodowa V Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną Praktyka (60/60) 2 Nie Nie
Rola i zadania asystenta dorosłej osoby z niepełnosprawnością intelektualną Ćwiczenia (30/18) 3 Nie Nie
Terapia zajęciowa z osobami z niepełnosprawnością intelektualną Konwersatorium (30/18) 2 Nie Nie
Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Instytucjonalne wsparcie dorosłych osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Tak Nie
Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Konwersatorium (30/30) 2 Nie Nie
Praca z rodziną osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 3 Nie Nie
Praktyka zawodowa V Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Praktyka (60/60) 2 Nie Nie
Rola i zadania asystenta osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 3 Nie Nie
Terapia zajęciowa z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Konwersatorium (30/18) 2 Nie Nie
Pedagogika lecznicza-terapeutyczna
Instytucjonalne wsparcie dorosłych osób z przewlekłą chorobą oraz z niepełnosprawnością ruchową Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 4 Tak Nie
Matodyka opieki paliatywno-hospicyjnej Konwersatorium (30/30) 3 Nie Nie
Metodyka pracy opiekuńczo-terapeutycznej z osobami starszymi w placówkach dziennego i stałego pobytu Konwersatorium (30/18) 2 Nie Nie
Praktyka zawodowa V Pedagogika leczniczo-terapeutyczna Praktyka (60/60) 2 Nie Nie
Rola i zadania asystenta osoby z przewleklą chorobą oraz z niepełnosprawnością ruchową Wykład (15/9), Ćwiczenia (15/9) 3 Nie Nie
Terapia zajęciowa z osobami starszymi, z chorobą przewlekłą oraz z niepełnosprawnością ruchową Konwersatorium (30/18) 2 Nie Nie