SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Rysunek projektowy i projektowanie detalu - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Rysunek projektowy i projektowanie detalu
Kod przedmiotu 03.9-WA-AWP-RPPD-Ć-S14_pNadGen4EAIL
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Architektura wnętrz
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr inż. Marta Szwiec
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Cel zajęć to praktyczne wykorzystanie zdobytych umiejętności w tworzeniu dokumentacji technicznej  w zespole projektowym utworzonym w grupie studentów. Poprawne przeprowadzenie kolejnych etapów projektowych takich jak: koncepcja, projekt wykonawczy, projekt warsztatowy z podziałem zadań w zespole projektowym.

 

Wymagania wstępne

Umiejętność pracy w grupie. Znajomość zasad rysunku technicznego. Umiejętność sporządzania rysunków technicznych. Wiedza na temat procesu projektowego. Interesujący wybór tematu, umiejętność analizy tematu, umiejętność posługiwania się programami typu CAD w stopniu umożliwiającym wykonanie dokumentacji projektowej z użyciem przedmiotowych narzędzi.

Zakres tematyczny

Zagadnienia wykładane i opracowywane na zajęciach z przedmiotu rysunek projektowy i projektowanie detalu mają na celu przygotować studentów do samodzielnego projektowania detali architektonicznych, detali wnętrz, detali obiektów wzorniczych oraz małej architektury. Studenci twórczo i samodzielnie opracowują dokumentację techniczną projektowanych detali z zakresu Architektury Wnętrz.

W trakcie trwania zajęć zostanie położony szczególny nacisk na aspekty wykonawcze opracowywanych projektów. Zastosowanie technologii tradycyjnych i nowoczesnych oraz ich łączenie w jednym opracowaniu projektowym. Zostanie przedstawione znaczenie dokumentacji technicznej, jako środka komunikacji w relacji: użytkownik - projektant - wykonawca i to zarówno w fazie projektu wstępnego jak i projektu realizacyjnego.

Uwzględnione zostaną zasady kompozycji przestrzennej: harmonii, kontrastu, równowagi, akcentów, skali, różnorodności etc.

Studenci wykonując ćwiczenia projektowe poza nauką projektowania mają opanować zasady podawania przygotowywanych przez siebie projektów. Zostanie położony nacisk na czytelność i estetykę powstających opracowań.

Przedmiotu rysunek projektowy i projektowanie detalu w ramach ćwiczeń przygotowuje do systemowego i kompleksowego projektowania. Jej program ma stanowić integralną część programu kształcenia na kierunku architektura wnętrz i być uzupełnieniem dla programów pracowni kierunkowych i dyplomujących.

Metody kształcenia

Zajęcia praktyczne przeprowadzane we wcześniej dobranych zespołach projektowych złożonych z grupy studentów zajmujących się jednym projektem. Każde zadanie praktyczne poprzedzone jest teoretycznym objaśnieniem tematu. Podczas zajęć studenci mają możliwość zgłębiania problematyki związanej w wykonywanym projektem zadając pytania dotyczące konstrukcji, sposobu montażu lub warunków użytkowania projektowanych obiektów.

  • ćwiczenia projektowe realizowane są w trakcie zajęć z korektami i omówieniem projektu z każdym zespołem studentów,
  • w trakcie zajęć są przeprowadzane krótkie wykłady wprowadzające w problematykę realizowanych projektów
  • zespół studentów musi przedstawić własną prezentację związaną z projektowaniem połączeń wybranych materiałów.

 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z oceną w randze egzaminu na podstawie oceny wykonanych prac, jakości
i oryginalności wykonania oraz sposobu podania projektu, wykonania ćwiczeń projektowych w określonym terminie, obecności na zajęciach, aktywności i zaangażowania oraz systematyczności w pracy.

Literatura podstawowa

  1. Neufert K., Podręcznik Projektowania architektonicznego-budowlanego, ARKADY, Warszawa 1995.
  2.  Ustawa z dnia 7 lipca 1994r. "Prawo budowlane" ze zmianami Dz. U. z 2017r. 

Literatura uzupełniająca

  1. Przewłocki S.: „Geometria wykreślna w budownictwie”
  2. Samujłło H. i J.: „Rysunek techniczny i odręczny w budownictwie"
  3. Dobrzański T.: „Rysunek techniczny maszynowy"
  4. Hykś P., Gabornik M., Vrana O.: „Schody"
  5. Wendy W. Staebler: „Architectural Detailing in Residentiallnteńors"
  6. Wojciechowski L., „Dokumentacja Budowlana 1, rysunek budowlany”, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1985.
  7. Working spacer, TASCHEN / EVERGREEN, Köln 2005.

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr inż. Marta Szwiec (ostatnia modyfikacja: 05-06-2018 13:23)