SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Wprowadzenie do studiowania - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Wprowadzenie do studiowania
Kod przedmiotu 10.6-WZS-AdmP-WDS
Wydział Filia Uniwersytetu Zielonogórskiego w Sulechowie
Kierunek Administracja
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Stanisław Pryputniewicz
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest pomoc studentom w przystosowaniu się do studiów.

Wymagania wstępne

Bez wymagań.

Zakres tematyczny

  • System szkolnictwa wyższego w Polsce. Ramy kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego. Europejski System Transferu i Akumulacji Punktów (ECTS).
  • Misja i strategia rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego. Podstawowe akty prawne: Statut i Regulamin studiów. Organy uczelni. Struktura organizacyjna. Dokumentacja studenta. Etyka środowiska akademickiego.
  • Propedeutyka administracji. Podstawowe pojęcia. Podział administracji. Zasady organizacji i działania. Potencjalne miejsca pracy. Specyfika studiowania administracji.
  • Efekty kształcenia dla kierunku administracja. Program kształcenia. Program studiów. Rodzaje zajęć dydaktycznych. Możliwości wyboru przedmiotów i bloków przedmiotów.
  • Wiedza naukowa a wiedza potoczna. Źródła wiedzy. Aktywne słuchanie. Zasady efektywnego notowania. Korzystanie ze źródeł pisanych. Techniki poprawiające koncentrację. Podstawowe metody zapamiętywania. Krytyczne myślenie. Korzystanie z biblioteki. Zapoznanie się z biblioteką uczelnianą. Korzystanie z systemu bibliotecznego PROLIB i systemu prawniczego LEX.
  • Efektywne zarządzanie własnym czasem. Planowanie. Higiena życia a nauka. Miejsce do nauki. Odżywianie. Sen i wypoczynek. Aktywność ruchowa. Rola sportu akademickiego.
  • Wykonywanie prac pisemnych. Przygotowanie plakatu (posteru). Przygotowanie prezentacji. Publiczna prezentacja własnej pracy. Udział w dyskusji.
  • Sposoby sprawdzania wiedzy i umiejętności. Sprawdziany, kolokwia, egzaminy ustne, egzaminy testowe, egzaminy pisemne. Przygotowywanie się do egzaminów. Radzenie ze stresem.

Metody kształcenia

Wykład – w zależności od omawianego problemu - metody konwencjonalne lub problemowe.

Zapoznanie się z biblioteką i punktami obsługi studentów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

 Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z testu końcowego. Ocena końcowa może być podwyższona za aktywność na zajęciach.

Literatura podstawowa

  1. Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r.; Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 r. poz. 1668 ze zm.).
  2. Europejski System Transferu i Akumulacji Punktów (ECTS). Przewodnik dla użytkowników, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawa 2009
  3.  Statut Uniwersytetu Zielonogórskiego.
  4. Regulamin studiów Uniwersytetu Zielonogórskiego.

Literatura uzupełniająca

  1. Boć (red.), Prawo administracyjne, Kolonia Limited 2007, rozdziały pierwszy i czwarty.
  2. J. Knoblauch, Sztuka uczenia się, Vacatio Oficyna Wydawnicza.
  3. E. A. Locke, Jak uczyć się efektywnie, Wyd. NAKOM, 2009.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Monika Kaczurak - Kozak (ostatnia modyfikacja: 19-12-2018 10:30)