Celem przedmiotu jest pomoc studentom w przystosowaniu się do studiów.
Wymagania wstępne
Bez wymagań.
Zakres tematyczny
System szkolnictwa wyższego w Polsce. Ramy kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego. Europejski System Transferu i Akumulacji Punktów (ECTS).
Misja i strategia rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego. Podstawowe akty prawne: Statut i Regulamin studiów. Organy uczelni. Struktura organizacyjna. Dokumentacja studenta. Etyka środowiska akademickiego.
Propedeutyka administracji. Podstawowe pojęcia. Podział administracji. Zasady organizacji i działania. Potencjalne miejsca pracy. Specyfika studiowania administracji.
Efekty kształcenia dla kierunku administracja. Program kształcenia. Program studiów. Rodzaje zajęć dydaktycznych. Możliwości wyboru przedmiotów i bloków przedmiotów.
Wiedza naukowa a wiedza potoczna. Źródła wiedzy. Aktywne słuchanie. Zasady efektywnego notowania. Korzystanie ze źródeł pisanych. Techniki poprawiające koncentrację. Podstawowe metody zapamiętywania. Krytyczne myślenie. Korzystanie z biblioteki. Zapoznanie się z biblioteką uczelnianą. Korzystanie z systemu bibliotecznego PROLIB i systemu prawniczego LEX.
Efektywne zarządzanie własnym czasem. Planowanie. Higiena życia a nauka. Miejsce do nauki. Odżywianie. Sen i wypoczynek. Aktywność ruchowa. Rola sportu akademickiego.
Wykonywanie prac pisemnych. Przygotowanie plakatu (posteru). Przygotowanie prezentacji. Publiczna prezentacja własnej pracy. Udział w dyskusji.
Sposoby sprawdzania wiedzy i umiejętności. Sprawdziany, kolokwia, egzaminy ustne, egzaminy testowe, egzaminy pisemne. Przygotowywanie się do egzaminów. Radzenie ze stresem.
Metody kształcenia
Wykład – w zależności od omawianego problemu - metody konwencjonalne lub problemowe.
Zapoznanie się z biblioteką i punktami obsługi studentów.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z testu końcowego. Ocena końcowa może być podwyższona za aktywność na zajęciach.
Literatura podstawowa
Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r.; Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 r. poz. 1668 ze zm.).
Europejski System Transferu i Akumulacji Punktów (ECTS). Przewodnik dla użytkowników, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawa 2009
Statut Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Regulamin studiów Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Literatura uzupełniająca
Boć (red.), Prawo administracyjne, Kolonia Limited 2007, rozdziały pierwszy i czwarty.
J. Knoblauch, Sztuka uczenia się, Vacatio Oficyna Wydawnicza.
E. A. Locke, Jak uczyć się efektywnie, Wyd. NAKOM, 2009.
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr Monika Kaczurak - Kozak (ostatnia modyfikacja: 19-12-2018 10:30)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.